خبرگزاری کار ایران

رییس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی:

فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان محصولات دانش‌بنیان کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۳۴۵

آغاز واگذاری اراضی به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشاورزی از سال ۱۴۰۳

رییس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی گفت: 100 میلیارد تومان محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور مستقر در پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی تاکنون در بازار به فروش رسیده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی محسن جهانشاهی ضمن بیان این مطلب افزود: تاکنون محصولات جدید مختلفی توسط مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور کشاورزی و منابع طبیعی در حوزه‌هایی همچون واکسن و دارو، دام و طیور، باغبانی، بذر، کیت‌های تشخیصی، سم و کود، آب و هوشمندسازی تولید شده است.

وی گفت: تجاری‌سازی محصولات و به بلوغ رساندن فناوری‌ها، بازرگانی، فروش و اخذ برخی مجوزهای تولید برای هسته‌های فناوری، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشاورزی توسط این پارک صورت می‌گیرد.

جهانشاهی اظهار داشت: تاکنون حمایت‌های مختلفی از هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز رشد و دهکده‌های زیرمجموعه آن صورت گرفته، اما حمایت‌های اصلی ما از سال ۱۴۰۳ براساس قوانین، مقررات، شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل ابلاغی وزارت عتف در قالب صدور ضمانت‌های فناوری و واگذاری اراضی و ارائه دیگر تسهیلات برای فعالیت آغاز می‌شود.

رییس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارت عتف، پارک‌های علم و فناوری می‌توانند از یک سال تا ۵۰ سال اراضی قابل واگذاری را در اختیار هسته‌ها و شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان واجد شرایط قرار دهند، ضمن این که واگذاری بیش از ۵۰ سال و تا ۹۹ سال نیز با مصوبات هیات امنای پارک‌ها قابل انجام است.

وی تاکید کرد: واگذاری اراضی فقط براساس استانداردها، سطح فناوری و نیازها انجام می‌شود.

رییس پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی توضیح ادامه داد: ۱۲۰ هکتار از اراضی ذیل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در محمدشهر کرج برای واگذاری به شرکت‌ها و هسته‌های فناور در قالب مرکز پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در نظر گرفته شده است.

وی در همین حال افزود: تاکنون ۵۵۰ هکتار از اراضی سازمان تات در ۱۲ استان که به شکل‌های مختلف در زیرمجموعه این پارک قرار گرفته‌اند به ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری واگذار شده است.

جهانشاهی داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشاورزی، برای فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف به زمین برای گلخانه، استخر و مزارع نیاز دارند.

وی با بیان این که این پارک در حال حاضر در مرحله شناسایی، جذب و پذیرش هسته‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی است، گفت: این پارک میزبان هسته‌های فناور، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیانی است که در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و امنیت غذایی به طور مستقیم و غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

جهانشاهی اذعان داشت: از سال گذشته تاکنون برای ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری مجوز از مراجع ذی‌ربط دریافت کرده‌ایم و مستندات ۵ دهکده فناوری دیگر نیز در حال ارزیابی است و همچنین صدور مجوز دو دهکده تمام خصوصی فناوری و نوآوری نیز به مراحل پایانی رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز