خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

دولت و مجلس به وضعیت معیشتی جامعه کارگری در سال جدید توجه ویژه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۵۶۴

یک فعال کارگری گفت: معیشت کارگران در سال‌های اخیر تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تورم، تحریم و…قرار گرفته است و در این شرایط دولت و مجلس درسال جدید به وضعیت معیشتی جامعه کارگری توجه ویژه‌ای کنند.

رسول گرگیج در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: بر اساس نرخ حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲، یک کارگر حدود ۸ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرد که این حقوق با تورم بیش از ۴۰ درصدی فقط کفاف کمتر از ۱۰ روز زندگی می‌دهد. جامعه کارگری با مشکلات جدی معیشتی دارد و امید می‌رود در دولت سیزدهم مورد مهر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: حقوق کارگر در سال ۱۴۰۳ باید طوری افزایش پیدا می کرد که تامین کننده همه نیازهای یک خانواده کارگری بویژه در بخش مسکن باشد چون که مسکن بخش قابل توجهی از هزینه‌های کارگران را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه وزارت کار متولی نظارت بر وضعیت کارگران است، در ادامه بیان کرد: مسئولین این را بدانند که اگر کارگر از آینده شغلی خود آسوده خاطر باشد بازدهی و راندمان کاری بهتری خواهد داشت که این موضوع به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

گرگیج افزود: جامعه کارگری از مسئولین می خواهند که در سال آینده تورم را کنترل کنند و کارگران خواهان بهبود وضعیت معیشتی و قدرت خرید خود هستند. دولت مسئله توزیع کالاهای اساسی و حمایت‌های غیرنقدی را با جدیت دنبال کند.

وی گفت: در این شرایط فعلی اگر دولت بخواهد شرایط اقتصادی کارگر را کمی بهتر کند قطعاً افزایش پنجاه درصدی نیز پاسخگو نبود. واقعیت این است که مبنای افزایش حقوق و دستمزد باید تورم واقعی جامعه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • ناشناس

    رئیس جمهور عزیز جلوی وزیرتان را بگیرید. در بحث عائله مندی شاید در میان کارگران مردانی باشند که جدا شدند و به اندازه حقوق کارگری مهریه می‌دهند که حق عائله مندی هم باید به ایشان تعلق گیرد. با این روند هم در زندگی کارگر دخالت میکنید و هم آبروی ایشان را می‌برید.

  • افشین ارجمندنیا

    دولت و مجلس نشان داده اند که هیچ توجهی به خواست ملت نداشته و ندارند پس بیخود از این مجلس و دولت چیزی نخواهید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز