خبرگزاری کار ایران

برای اوسمار: نیمکتی که به حراج گذاشته شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۹۹۴

ماجرای چند روز اخیر باشگاه پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید، بازتابی چندین باره و تکراری بود از آنچه که سال‌هاست در فوتبال ما می گذرد.

به گزارش ایلنا، بازی با اسامی مختلف و به راه انداختن کارزار عکس و اسم در رسانه‌ها و در نهایت رسیدن به دم‌دستی‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین گزینه ممکن.

 انتخاب اوسمار به عنوان سرمربی پرسپولیس در شرایطی رقم خورد که از ابتدا مدیران باشگاه از فهرستی شامل 10 مربی خارجی حرف زدند و البته در رسانه‌ها نیز نام چند مربی داخلی به میان آمد. جالب اینکه میان تمام گزینه‌هایی که مدیران باشگاه مد نظر داشتند نامی از اوسمار نبود و در واقع به نظر می‌رسد که چنین گزینه‌ای را فقط از سر ناچاری به عنوان سرمربی جدید سرخ‌ها برگزیده‌اند.

اوسمار در عین حال که با گزینه ایده‌آل تیمی مثل پرسپولیس فاصله‌ای نجومی دارد، انتخاب آنچنان بدی نیز در این مقطع نیست.

 تسلط او بر روی امور تیم با توجه به سابقه و شناختی که در باشگاه به دست آورده، می‌تواند به دور نشدن پرسپولیس از مسیری که پیش از این داشته، کمک کند.

 آنچه که این انتخاب را زیر سؤال می‌برد بی‌برنامگی محض مدیران باشگاه است که نه شناختی از گزینه‌های انتخابی خود داشتند و نه اعتمادی به گزینه‌ای که در نهایت به عنوان مربی انتخاب کردند.

 مدیرعامل باشگاه با پیشنهاد سه باره به برانکو ایوانکوویچ که ظاهراً تنها گزینه‌ای بود که مدیریت باشگاه شناخت قبلی از او داشت، درصدد جلب رضایت هواداران بود وگرنه جواب سرمربی کروات از همان روز اول نیز مشخص بود و سفر مجدد و پیشنهاد سه باره به او بیشتر شبیه یک بازی رسانه‌ای بود. از سوی دیگر اینکه از روز اول مدیران باشگاه به اوسمار حتی به عنوان گزینه نیز فکر نمی‌کردند و در نهایت او را برگزیدند، بسیار عجیب بود. منطقی‌ترین راه حل همین بود که از ابتدا اوسمار را به عنوان مربی موقت، دست‌کم تا پایان فصل، انتخاب می‌کردند و سپس سر فرصت به دنبال گزینه‌ای جدید می‌گشتند. در این صورت هواداران نیز درک می‌کردند که باشگاه در یک شرایط اورژانسی که با خروج شوکه‌کننده یحیی گل‌محمدی همراه بوده، تصمیمی منطقی را برای از دست ندادن زمان اتخاذ کرده است.

 اما حالا که انتخاب اوسمار بعد از بازی های فراوان با اسامی مختلف صورت گرفته این موضوع با واکنش منفی هواداران پرسپولیس مواجه شده است. این واکنش‌ها از همین روز اول کار را برای سرمربی جدید و کادر او سخت‌تر خواهد کرد و البته مدیریت باشگاه نیز از این پس باید منتظر فشار بیشتری از سوی هواداران در پی هر تساوی یا شکست احتمالی پرسپولیس باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز