خبرگزاری کار ایران

تشکیلات کارگری استان همدان از جنس کارگری نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۸۲۴

تشکلات کارگری در استان همدان براساس مقررات قوانین تشکلات کارگری تشکیل نشده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان عدم همخوانی شکل گیری تشکلات کارگری از نظر تعداد با قوانین مرتبط افزود: تشکلات کارگری در استان باید براساس قانون و نه برمبنای سلیقه تشکیل شود.

به گزارش ایلنا؛ چنگیز اصلانی، با تاکید بر ایجاد شورای اسلامی کار در هر بنگاه اقتصادی بالای ۳۵ نفر کارگر تصریح کرد: متاسفانه این آمار در استان همدان وجود ندارد و یا اگر وجود دارد این شوراها تشکیل نمی شود.

اصلانی خواستار اجرا شدن این قانون به درستی شد.

وی بیان داشت: تشکلاتی که در حال حاضر در بخش کارگری معرفی می شوند کارگر نبوده و کسانیکه مسئولیت دولتی شهرستانی دارند در این تشکلات عضو هستند.

به گفته وی؛ برخی مدیرانی که مسئولیت شهرستانی دارند به عنوان نماینده کارگر در هیئت اختلاف حضور داشته و اقدام به رای دادن نموده که با قانون منافات دارد چراکه طبق مقررات نمایندگان کارگری در هیئت های حل اختلاف، تشخیص و هیات های بدوی باید در وهله اول کارگر باشد که متاسفانه در استان همدان این مقررات ها رعایت نمی شود.

وی اولین ایراد را از مسئولین روابط کار و نظارتی استان دانست و خواستار پالایش این ایرادات شد و نیز در ادامه گفت: امیدواریم مسئولین نظارتی و اجرایی استان اجازه ندهند جایگاه کارگران و کارفرمایان تغییر کند.

اصلانی با تاکید براینکه افرادی در این تشکلات حضور دارند که ارتباط و سنخیتی با کارگر ندارند، بیان کرد: بعضا در هیات بدوی تامین اجتماعی نیز اطلاع یافتیم که کارگر قدیمی با سوابق عضویت در شورای اسلامی کار برکنار و کسانی وارد شده اند که هیچ سنخیتی با کارگری نداشته اند.

وی با اشاره به وجود ۲۳۸ هزار کارگر شاغل بیمه شده در استان اظهار داشت: براساس این آمار بایستی نمایندگان کارگری ۲۳۸ هزار نفری در این تشکلات حضور یابند.

وی بر تشکیل تشکلات کارگری در استان کمتر از انگشتان دست انتقاد و اظهار داشت: با توجه به جمعیت کارگری استان انتظار تشکیل این تشکلات به شکل قانونی را داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز