خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان:

نقش و مشارکت کارگران و در جهش تولید و رونق اقتصادی کشور انکارناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۷۸۶

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان امروز با حضور در شرکت پلمپین صنعت همدان به مناسبت روز کارگر، با تاکید بر تحقق شعار سال گفت: نقش و مشارکت کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصادی کشور انکارناپذیر و بی بدیل است.

به گزارش ایلنا از همدان، چنگیز اصلانی بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است. 

وی ادامه داد: حل مشکل مسکن یا حتی حرکت دولت در جهت حل مسئله مسکن کارگران، علقه‌های دولت و کارگران را تقویت خواهد کرد و  مسئولان ماده ۱۴۹ قانون کار را برای مسکن کارگران اجرا کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه ضعف مدیریتی و تحریم‌های ظالمانه باعث بروز تورم شده است بیان کرد: با این شرایط تورم و افزایش بی رویه قیمت مسکن، کارگران امکان خرید خانه را به طور کل از دست داده‌اند بنابراین مشارکت دولت و کارفرما در راستای احداث مسکن تعاونی در جوار واحدهای صنعتی ضروری است.

اصلانی با تاکید بر حفظ امنیت شغلی کارگران گفت: نقدینگی ها و سرمایه ها باید به سمت تولید هدایت شوند و بانک‌ها بخش تولید را در اولویت پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری خود قرار دهند.

وی با اشاره به دیدار کارگران با مقام معظم رهبری درباره تاکید معظم له درباره تامین امنیت شغلی کارگران گفت: مطالبی که ایشان عنوان فرمودند حرف دل همه کارگران بود. مهم‌ترین بحثی که بر آن تاکید می‌شود، امنیت شغلی نیروی کار است .

53 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه 273 هزار نفر بیمه شده اصلی زیر پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: این تعداد 9/47 درصد جمعیت استان را شامل می شود.

جواد جمور افزود: در حال حاضر 53 درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که سازمان تلاش دارد همواره بتواند خدمات خوبی به افراد تحت پوشش خود ارائه دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان همدان گفت: بیش از 86 هزار نفر تعداد مستمری بگیران سازمان هستند که در مجموع ماهانه ۶۰۰ میلیارد تومان به بازنشستگان، از کار افتاده‌ها و بازماندگان استان پرداخت می‌شود.

یوسف شعبانی از افزایش ۹۰۰۰ نفری اشتغال در این استان خبر داد و گفت: ۱۴۸ هزار و ۷۰۰ نفر کارگر در استان همدان وجود دارد که ۹۰۰۰ نفر طی سال گذشته به جامعه کارگری استان اضافه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز