خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید خبر داد:

کاهش قیمت نفت در پی کمرنگ شدن کاهش تولید اوپک پلاس

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۳۹

پیش از نشست اوپک پلاس در این هفته که انتظار می رود در آن تصمیم اعضا به منظور توقف کاهش تولید نفت اعلام شود، قیمت نفت با کاهش همراه شد. این در حالی است که شیوع کرونا در نقاط مختلف جهان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، معاملات آتی در نیویورک به زیر 40 دلار در هر بشکه سقوط کرد. اعضای اوپک پلاس  وضعیت بازار را در یک نشست آنلاین روز چهارشنبه بررسی می کند و این در حالی است که به زودی انتظار می رود محدودیت های مربوط به عرضه نفت خام که منجر به کنترل کاهش قیمت نفت در ماه آوریل شد، برداشته شود. منابع آگاه در این خصوص گزارش دادند که شرکت های بزرگ نفتی روسیه در صورتی که واکنشی از وزارت انرژی این کشور دریافت نکنند، در حال آماده سازی مقدمات به منظور  افزایش تولید هستند.

افزایش عرضه در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده در تلاش است تا شیوع ویروس را کنترل کند و چشم انداز تقاضا روشن نیست. به طور مشابه در هند، که بیشترین رشد  مصرف انرژی در جهان را داشته است، بیش از 50،000 مورد جدید ابتلا در آخر هفته گزارش شده است.

Schieldrop تحلیلگر ارشد کالا در شرکت SEB AB عقیده دارد: "به نظر می رسد اوپک + در ماه آگوست برنامه تولید را  کمی بیشتر خواهد کرد. با وجود موجودی بسیار زیاد، قابل درک است که بازار در مورد عرضه 2 میلیون بشکه اضافه و یا بیشتر در روز دید مثبتی ندارد."

کمیته مشترک نظارت وزیران که پیشرفت اوپک + را بررسی می کند، تصمیم  خواهد گرفت که آیا  این اتحادیه باید 9.6 میلیون بشکه از تولید روزانه را برای یک ماه دیگر از بازار خارج کند یا این کاهش را به 7.7 میلیون بشکه برساند. بر اساس شواهد موجود اعضا اوپک به  گزینه دوم دید مثبت تری دارند.

تحلیلگران بین المللی بانک چین از جمله  Xiao Fu در یادداشتهای خود به مشتریان نوشتند: سرعت بازیابی قیمت نفت تابع سرعت تحت کنترل قرار گرفتن همه گیری کرونا در جهان و ادامه کاهش تولید اعضای اوپک+ است.

منبع: بلومبرگ

ترجمه و تدوین: دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز