خبرگزاری کار ایران

فراخوان جذب استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌محور در مرکز نوآوری شهرداری شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۸۵۹

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از فراخوان جذب استارت‌آپ‌ها، هسته‌ها و شرکت‌های دانش‌محور در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت رئیسی از راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز باهدف استفاده از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد دانشی در حوزه مدیریت شهری خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد دانشی در حوزه مدیریت شهری با چشم‌انداز توسعه نوآوری‌ها در حوزه‌های پسماند، حمل‌ونقل و ترافیک، زیباسازی، هوشمند سازی و ... با هدف حمایت از افراد مستعد و خلاق، توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و ارائه خدمات نوآورانه و تخصصی به نهادهای سیاست‌گذاری دولتی اقتصادی صنعتی و فرهنگی شهرداری شیراز اقدام به ایجاد این مرکز کرده است.

وی در خصوص مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز اظهار داشت: در این مرکز از صاحبان ایده، دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق، معاونت‌ها، ادارات شهرداری و صنایع دعوت به عمل می‌آورد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از فراخوان جذب استارت‌آپ‌ها، هسته‌ها و شرکت‌های دانش‌محور در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز خبر داد.

وی گفت: این مرکز مجموعه‌ای بر اساس ساختار مشخص، متشکل از یک یا چند تیم نوآوری خلاق که با همکاری مراکز تحقیقاتی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد و سایر مراکز نوآوری تخصصی و خانه‌های خلاق موجود در کشور محصول یا خدمت جدید نوآورانه‌ای را در یک حوزه تخصصی مرتبط با مسائل و چالش‌های مدیریت شهری جهت رفع نیازهای فناورانه شهرداری شیراز ارائه می‌کنند.

رئیسی در مورد آیین‌نامه مرکز جهت استفاده شرکت‌ها از حمایت‌های مادی و معنوی باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی در خصوص شتاب‌دهنده شهر هوشمند مرکز نوآوری و فناوری بیان کرد: علاوه بر حمایت‌های مادی و معنوی مرکز، فضای کار اشتراکی نیز جهت استفاده از صاحبان ایده فراهم‌شده است و خدمات شتاب‌دهی در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز از مراحل فرایند ارزیابی این‌گونه گفت: شرکت‌ها باید فرم‌های لازم را از سایت مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز دریافت کنند و فرم‌ها به آدرس ایمیل مرکز نوآوری و فناوری و یا تحویل حضوری آن به مرکز ارسال شود.

وی ادامه داد: از دیگر مراحل فرآیند ارزیابی، جلسه معارفه با کارشناسان مرکز، جلسه داوری کارگروه‌های تخصصی مرکز، ارائه گزارش داوری‌ها به شورای راهبردی مرکز، اخذ تصمیم نهایی و ابلاغ به تیم و یا شرکت می‌توان نام برد.

رئیسی راه‌های ارتباطی را وب‌سایت INO.SHIRAZ.IR، آدرس ایمیل innovation_mu@shiraz.ir، آدرس مرکز: شیراز بین بوستان خلد برین و شهرداری منطقه یک، ساختمان سازمان فاوا شهرداری، طبقه منفی یک اعلام کرد.

وی حمایت‌های مرکز را بدین گونه اعلام کرد: شهرداری شیراز مکلف است در راستای زیست‌بوم نوآوری، شهر هوشمند، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال، مهارت افزایی از کسب‌وکارهای نوپا و محصولات دانش‌بنیان از اشخاص حقوقی و حقیقی دارای مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت قوانین، مقررات، ضوابط و با رعایت آیین‌نامه‌ مالی و معاملاتی شهرداری و صرفه و صلاح شهر حمایت می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: حمایت‌ها شامل صدور مجوز استفاده از لوگوی شهرداری و عنوان حامی معنوی پس از ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح، مشاوره مدیران و کارشناس شهرداری جهت شناسایی مسائل و چالش‌های شهری، معرفی و ظرفیت‌سازی و کمک به تجاری‌سازی، مشارکت در ‌طرح‌ها و برنامه‌ها و تنظیم تفاهم‌نامه‌های تسهیلگر، ارائه امکانات و تجهیزات موردنیاز در چهارچوب وظایف شهرداری، تخصیص فضای کاری و کارگاهی در چهارچوب وظایف شهرداری، همکاری در تخصیص فضاهای تبلیغاتی در سطح شهر شیراز، مشارکت در تحقق ایده‌هایی با توجیه علمی، کاربردی و اقتصادی، اولویت در خرید محصولات و خدمات به‌صورت ترک تشریفات قانونی، همکاری در ارائه آمار و اطلاعات، برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی و توانمندسازی، تزریق سیدمانی اولیه برای کمک به تیم‌های نوآور مستقر در شتاب‌دهنده، ارجاع به واحدهای آزمایشگاهی و کارگاهی سایر مؤسسات و دانشگاه‌ها جهت ساخت و پیاده‌سازی نمونه محصول اولیه در قالب تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین شهرداری است.

وی گفت: مراحل روند شتاب دهی تیم‌ها در شتاب‌دهنده مرکز شامل ثبت استارت آپ در سایت مرکز، داوری، پیش شتاب دهی، تیم سازی، ساخت ام وی پی، تحقیقات بازار، تولید محصول اولیه و ثبت شرکت و ارائه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همچنین از فراخوان جذب استارت‌آپ‌ها، هسته‌ها و شرکت‌های دانش‌محور در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز