خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات‌مدیره انجمن واردکنندگان بذر اصلاح شده ایران:

واردات بذر مناسب باعث افزایش راندمان در بخش کشاورزی/ واردات سالانه حدود 100 میلیون دلار بذر صیفی‌جات به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۹۳۰

رئیس هیات‌مدیره انجمن واردکنندگان بذر اصلاح شده ایران با اشاره به اهمیت تکنولوژی بذر در کشاورزی گفت: طی سال‌های گذشته واردات بذر مناسب باعث افزایش زیادی در تولید و راندمان استفاده از نهاده‌های کشاورزی شده است.

به گزارش ایلنا، سیدمنصور هاشمی با بیان این مطلب، افزود: به عنوان مثال عملکرد پیاز در سال‌های گذشته از 10 تن در هکتار به 150 تن در هکتار رسیده و تولید گوجه فرنگی تا 250 تن در هکتار نیز گزارش شده است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن استفاده از بذرهای مناسب بوده است.

وی اضافه کرد: این بذرها متناسب با شرایط مختلف آب و هوایی کشور انتخاب و برای کشاورزان تامین و تدارک دیده می‌شود.

هاشمی همچنین گفت: به طور میانگین سالانه حدود 100 میلیون دلار بذر صیفی‌جات وارد کشور می‌شود که علاوه بر تامین نیازهای داخلی به این محصولات، حدود 1/4 میلیارد دلار نیز از صادرات این محصولات ارز وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت د رتامین نهاده‌های کشاورزی، به ویژه کمبود آب، گفت: استفاده از بذر مناسب، کمک زیادی به افزایش راندمان استفاده از این نهاده‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز