خبرگزاری کار ایران

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه عنوان کرد:

بهبود مستمر در فرایند طب کار برای جذب سرمایه‌های انسانی سالم و دانش‌محور

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۹۳۰

در جریان بازدید معاون و مدیران بهره‌برداری از فرایند طب کار متقاضیان استخدام فولاد مبارکه، حسین مدرسی‌فر مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت بر ضرورت بهبود مستمر فرایند طب کار برای جذب سرمایه‌های انسانی سالم و دانش‌محور تأکید کرد.

مدرسی‌فر عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان شرکتی جهان‌تراز، در جهت جذب نیروهای انسانی کارآمد و دارای دانش، مهارت و توانایی، فرایند جذب را با بهره‌گیری از مدل‌های علمی اجرا می‌کند. در فرایند آزمون کتبی، دانش متقاضیان سنجش شد و شرکت در ادامه، با ارزیابی و سنجش توانایی‌های جسمی، روانی و مهارتی متقاضیان در پی جذب بهترین‌هاست. در این راستا با ایجاد فرایندی منسجم و با رویکردی علمی، در قالب طب کار و مددکاری اجتماعی، سنجش جسمی و روانی متقاضیان از اوایل بهمن‌ماه سال جاری شروع شده که امیدواریم تا اواخر اسفندماه به سرانجام برسد و امور اداری شرکت بتواند ادامه فرایند جذب نیروی انسانی را انجام دهد.

مدرسی‌فر اضافه کرد: یکی از مقوله‌های مهم در جذب نیروهای انسانی، فرایند طب کار و سنجش جسمی و روانی داوطلبان است تا با تطبیق فرد با شغل از بروز بیماری‌های شغلی در آینده جلوگیری شود. این فرایند با استفاده از نیروهای دانشگاه اصفهان و بیمارستان چمران در حال اجراست. سنجش سلامت روان داوطلبان نیز توسط اساتید مجرب روان‌شناسی بالینی و با نظارت کادر مددکاری اجتماعی در حال اجراست.

به گفته مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه یکی از مزایای تغییر در فرایند ارزیابی سلامت روان، هوشمند کردن فرایند و انتخاب پلتفرم مناسب جهت بررسی فرایندهای مربوط به استخدام است که به تغییرات چشمگیری در نحوه دسترسی به ابعاد سلامت و شایستگی‌های متفاوت داوطلبان و تحلیل و به‌کارگیری داده‌های مربوط به آن‌ها در مدت‌زمان کوتاه منجر می‌شود. این اقدام، دقت، کنترل و چابکی فرایند را نسبت به شیوه‌های سنتی، به نحو معناداری افزایش می‌دهد و امکان نظارت کامل بر سیستم را فراهم می‌سازد.

وی اظهار داشت: هرچه بیشتر نیروی انسانی سالم، دانشی و دارای مهارت در شرکت جذب شود، بهره‌وری نیروی انسانی افزایش خواهد داشت و در آینده هزینه‌های درمانی و توانمندسازی کاهش می‌یابد.

در همین زمینه، حمزه علی‌آبادی سرپرست مددکاری اجتماعی شرکت عنوان کرد: مفهوم سـلامت روانـی، در واقع جنبه‌ای از مفهوم کلی سلامت است. با توجه به رویکرد علمی در ارزیابی سلامت روان، برای اولین بار با همگرایی مددکاری اجتماعی و کانون ارزیابی شایستگی‌ها، آزمون‌های روان‌شناختی شامل آزمون‌های سلامت روان و شخصیت به‌صورت هم‌زمان در جهت ایجاد محیطی یکسان برای همه داوطلبان در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد. در ادامه فرایند، با تفسیر آزمون سلامت روان نیمرخ روانی متقاضیان استخدام ترسیم و در جهت صحه‌گذاری این فرایند و شناسایی اختلالات احتمالی، مصاحبه‌های تأییدی توسط اساتید مجرب روان‌شناسی بالینی و باسابقه صنعتی انجام و وضعیت روانی (MSE) متقاضیان مشخص می‌شود. صحت، دقت و سرعت این فرایند و استفاده از نیروهای مجرب دانشگاه، رویکرد جدیدی را در صنعت ایجاد کرده و در صنایع کشور منحصربه‌فرد است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز