خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان خبر داد؛

رتبه چهارم ایران در تولید صفحه قالب مسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۵۵۱

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان گفت: افتخار ملی برای شرکت دانش پرتو نقش جهان بوده که با تولید صفحه قالب مسی یا کریستالایز، ایران در بین 4 کشور برتر صنعت دنیا قرار گرفته است.

مجید رحیمی، مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه شرکت دانش پرتو نقش جهان در زمینه ریخته‌گری فلزات پایه مس تا وزن 6 تن فعالیت دارد و سالن ماشین‌کاری این مجموعه انواع قطعات با وزن حداکثر شش تن را می‌تواند ماشین‌کاری کند، گفت: محصولات آبگرد مسی کارخانجات فولادسازی کشور که در دمای 160 درجه یعنی بالاتر از نقطه ذوب بوده را تولید می‌کنیم.

در مسیر بومی‌سازی کالای فوق استراتژیک قدم برداشتیم

وی با اعلام اینکه عمدتا محصولات شرکت جزء دانش بنیان بوده است، افزود: ما 18 نمونه محصول دانش بنیانی که در صنعت فولادسازی کشور نقش بسزایی را داشته تولید می‌کنیم که صفحه قالب مسی یا کریستالایز از شاخص‌ترین این قطعات محسوب می‌شود.

رحیمی تاکید کرد: در سال‌های گذشته این محصول از کشورهای خارجی تامین می‌شد که از 4 سال گذشته پیش که دانش پرتو نقش جهان وارد عرضه ساخت محصول شده، توانسته بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار جلوگیری از خروج ارز کند.

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان با اشاره به اینکه مصرف‌کننده نهایی با رضایت از محصول ارسالی استفاده می‎کند بیان کرد: این افتخار ملی برای شرکت دانش پرتو نقش جهان بوده که ایران در بین 4 کشور برتر صنعت دنیا در تولید قالب مسی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریالی می‌توان انتظار توسعه تولید این محصول و خودکفایی را داشته باشیم. علاوه بر اینکه برای حدود 500 تا 600 نفر کارآفرینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش پرتو نقش جهان در پایان گفت: بر اساس فرمایشات رهبری جهش تولید تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر است. از مسئولین کشور خواستاریم تا برای توسعه پایداری این صنعت پا به عرضه گذاشته و برای تولید این محصول باارزش، کمک کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز