خبرگزاری کار ایران

آشنایی با SAP ERP | راهکاری مطمئن برای سازمان شما

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۱۷۰

نرم افزار ERP (Enterprise Resource Planning) نرم‌افزاری کاربردی برای برنامه ریزی منابع سازمانی است. در هر سازمانی انواع منابع وجود دارد و مدیریت آنها با توجه به ویژگی های مختلف کار آسانی نیست.

اگر سازمان‌ها روند موفقیت‌آمیزی را پشت سر بگذارند، با افزایش منابع اولیه، نیروهای انسانی و سرمایه مواجه می‌‌شوند. این موضوع نیاز مدیران به استفاده از سیستم‌‌های مدیریتی را بیشتر می‌‌کند. ERP راهکاری است که به کمک سازمان‌ها می‌آید. این عبارت مخفف عبارت لاتین Enterprise resource planning یا همان سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی است.

منابع می‌تواند شامل نیروی انسانی، مواد اولیه، سرمایه، دارایی و هر آنچه سازمان در اختیار دارد، باشد. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی ERP به شما، شما را با پیشروترین ERP جهان، SAP ERP آشنا می‌کنیم. همچنین شاید برای شما سوال باشد که آیا SAP ERP در ایران قابل استفاده است که پاسخ آن را به شما ارائه می‌کنیم.

شفاف‌سازی اصلی: ERP دقیقا چیست؟

نرم افزار ERP (Enterprise Resource Planning) نرم‌افزاری کاربردی برای برنامه ریزی منابع سازمانی است. در هر سازمانی انواع منابع وجود دارد و مدیریت آنها با توجه به ویژگی های مختلف کار آسانی نیست.

ERP مخفف عبارت برنامه ریزی منابع سازمانی است. بهترین تعریف ERP وقتی شکل می‌گیرد که در مورد همه فعالیت های مدیریتی شرکت نظیر امور مالی، منابع انسانی، زنجیره تأمین، خدمات و تدارکات برنامه‌ریزی درست و اجرایی داشته باشید. استفاده از سیستم یا نرم افزار ERP به مدیریت کارآمد و انجام فعالیت‌هایی که ذکر شد، در یک سیستم یکپارچه کمک می‌کند.

ERP نرم افزاری است که به شما در انجام فرآیندهای مرتبط با امور مالی، منابع انسانی، تولید، تامین، خدمات و تدارکات کمک می کند. بنابراین ERP مجموعه ای از شیوه‌های اجرایی مختلف در بخش‌های متنوع سازمان مانند شامل بخش مالی، تولید و انبار است.

برای اینکه یک سازمان از سیستم ERP به بهترین شکل استفاده کند، باید کارکنان و کارمندان روش‌های انجام کار را با نرم افزار ERP تطابق دهند. همچنین سیستم ERP به بهبود و یکپارچگی فرآیندهای اجرایی در کسب و کارهای مختلف کمک می کند.

مزیت اصلی سیستم  ERP برای سازمان‌ها و شرکت های مختلف، ایجاد یک بستر نرم افزاری یکپارچه و مشترک برای انجام فرآیندهای موجود در کسب و کارهای متفاوت است.

SAP ERP چه بود و از کجا شروع شد؟

انتهای دهه 60 میلادی بود که  شرکت IBM سیستم اطلاعاتی نرم افزاری را به بازار عرضه کرد که وظیفه آن کنترل موجودی و برنامه ریزی تأمین مواد تولیدی، بدون در نظر گرفتن موجودی های انبار و موجودی در راه، موجودی پای خط و ... بود. به دلیل کامل نبودن سیستم فوق مشکلات زیادی برای کاربران وجود داشت. در سال 1972، 5 نفر از مهندسان شرکت IBM با ترک این شرکت و تاسیس شرکتی در شهر مونهایم آلمان با ماموریت "تحلیل و توسعه سیستم"در جهت حل مشکلات سازمان ها کار خود را آغاز کردند و پس از مدتی ماموریت و نام محصول خود را  به SAP تغییر داد.

SAP مخفف چیست؟

به آلمانی: "Systeme, Andwendungen, Produkte in der Datenverarbeitung "

به انگلیسی: Systems, Applications, and Products

به فارسی: سیستم، کاربردها و محصولات 

پس از سال ها تجربه استقرار سیستم SAP در سازمان های متنوع، در کشورهای مختلف موجب شده که یک پایگاه دانش قوی از تجربیات استقرار سیستم در شرکت های معتبر دنیا در حوزه های کسب و کار مختلف ایجاد شده باشد.

آشنایی با SAP ERP | راهکاری مطمئن برای سازمان شما

امروز SAP ERP در جهان چه وضعیتی دارد؟

امروز SAP با حدود 5 دهه فعالیت در دنیا به جایگاه جالب توجهی رسیده است از جمله:

  • رهبر دنیای ERP در جهان
  • پیشروترین برند ERP در جهان
  • پردرآمدترین سازمان ارائه‌دهنده نرم‌افزار در گروه شرکت‌های غیرآمریکایی

این شرکت امروز محصولات متنوعی در کنار ERP ارائه می‌کند از جمله:

  • سیستم مدیریت سرمایه‌های انسانی
  • سیستم مدیریت زنجیره تامین
  • سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
  • راهکارهای ابری
  • راهکارهای علم داده
  • راهکارهای پایگاه داده
  • راهکار مدیریت عملکرد
  • راهکارهای هوش تجاری
  • محیط برنامه‌ریزی

SAP در ایران قابل استفاده است!

اگر برای سازمان خود به دنبال راهکار ERP هستید که در سازمان‌های بزرگ دنیا از جمله Benz، Lenovo، Microsoft و بسیاری از صنایع بزرگ دنیا قابل استفاده است، به شما تبریک می‌گوییم چرا که چنین راهکاری در بازار ایران وجود دارد. شما می‌توانید به رایگان مشاوره دریافت نرم‌افزار SAP دریافت کنید و از راهکارهای این شرکت پیشرو بهره‌مند شوید.

شرکت امسیس (msys) ارائه‌دهنده راهکار SAP ERP در ایران

شرکت msys در سال ۱۳۹۰ با هدف ارائه دیدگاه‌های ERP و معرفی محصولات تراز اول دنیا فعالیت خود را آغاز کرد و به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در پیاده‌سازی محصولات و راهکارهای SAP در ایران مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ قرار گرفته‌ است. این شرکت تاکنون موفق به پیاده‌سازی راهکارهای SAP در بیش از ۲۰ سازمان بزرگ در کشورمان بوده است.

آشنایی با SAP ERP | راهکاری مطمئن برای سازمان شما

امسیس با 80 نیروی خبره در صنایع مختلف آماده ارائه راهکارهای SAP ERP در کشور است تا به صنایع کشور کمک کند از تجربه استفاده از پیشروترین ERP جهان (SAP ERP) بهره ببرند. زرماکارون، گروه صنعتی ماموت، بهران، بانک سامان و فروشگاه‌های رفاه بخشی از مشتریان msys هستند. در صورتی که تمایل به دریافت مشاوره خرید SAP ERP دارید، می‌توانید درخواست مشاوره رایگان ثبت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز