خبرگزاری کار ایران

ابوالقاسم شیرازی مطرح کرد؛

رکود دوساله بازار پوشاک به دلیل گسترش ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۷۶۵

دولت از تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک باید در بخش‌های همچون مالیات، بیمه و قیمت مواد اولیه حمایت‌های مؤثر و کارآمدی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارمین جلسه از سلسله جلسات کارگروه تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در اتحادیه پوشاک تهران با حضور عبداله هندیانی معاونت پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه و جمعی دیگر از فعالان و کارآفرینان این صنف بزرگ برگزار شد.

ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک با اشاره به اخرین وضعیت تولید پوشاک در کشور بیان داشت: هر چند امروز قاچاق کالا وجود دارد و پوشاک به صورت قاچاق وارد می‌شود اما واقعیت این است که به سبب ارتقاء کیفیت کالای داخلی مشتریان بیشتر علاقمند به استفاده از کالای داخلی هستند. امروز پوشاک داخلی کاملا قدرت و توانایی رقابت با کالاهای خارجی را دارد.

وی ادامه داد: همچنان یکی از مشکلات اصلی ما گران بودن مواد اولیه است. از سوی دیگر مالیات‌های سنگین و پرداخت حق بیمه 30 درصدی تولید کنندگان را بسیار آزار می‌دهد. آنچه که ما را بیشتر از قاچاق تهدید می‌کند نبود مواد اولیه و عدم پشتیبانی‌هایی است که باید توسط دولت صورت پذیرد. تولیدکنندگان ما حدود دو سال است که به دلیل گسترش ویروس کرونا و مسایل دیگر با رکود بازار مواجه هستند.

وی بیان داشت: انتظار تولیدکنندگان از دولت این است که وضعیت بازار رونق بگیرد تا بتوانیم شاهد رشد کسب و کار باشیم. عملاً نظم بازار تنها با برخوردهای سلبی و صدور بخشنامه‌ها به صورت دستوری غیرممکن است چراکه برخورد ایجابی انگیزه را در تولیدکننده افزایش می‌دهد. 

شیرازی افزود: باید عملکرد دولت به شکلی باشد که تولیدکنندگان ما انگیزه و همچنین احساس امنیت و امید به افق آینده برای تولید داشته باشند. 

امروز متاسفانه ما شاهد کمبود نیروی متخصص بخصوص دوزندگان در بین تولیدکنندگان پوشاک هستیم. یکی از علت‌های آن این است که نیروی‌های ماهر با دستمزدهای فعلی حاضر به کار و فعالیت نیستند. امروز حداقل دستمزد نیروهای ماهر باید دو برابر باشد. البته باید بر این نکته تأکید کنم که این مساله هزینه‌های سربار تولیدکنندگان را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل دولت باید در بخش‌های دیگر همچون مالیات، بیمه و قیمت مواد اولیه حمایت‌های مؤثر و کارآمدی انجام دهد. 

شیرازی با اشاره به لزوم برگزاری نمایشگاه پوشاک در کشور گفت: متاسفانه از سال 97 علیرغم نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌ها حتی یک نوبت نیز شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران تاریحی برای برگزاری نمایشگاه به این اتحادیه اختصاص نداد. اتحادیه پوشاک در این راستا در نظر دارد تا در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک (طراحی، مٌد، لباس، چرم و صنایع وابسته) تهران مدکس از تاریخ 20 لغایت 23 مهرماه 1400 را برگزار نماید. 

رکود دوساله بازار پوشاک به دلیل گسترش ویروس کرونا

شیرازی افزود: البته ستاد مبارزه با قاچاق کالا با اقدامات مفید و مؤثری که انجام داده، امروز شاهد کاهش واردات کالای قاچاق هستیم. جمع آ‌وری کالاهای تقلبی سبب گسترش تولید کالای داخلی و بهبود کیفیت آنها شده است. ولی آنچه مهم‌تر آنست که بستر حمایت از تولید را گسترش دهیم.

هندیانی نیز طی سخنانی در پایان جلسه بیان داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا آنچه در توان دارد را برای کمک به تولید پوشاک انجام و قطعا به یکی از خواسته‌های اساسی تولیدکنندگان پوشاک که برگزاری نمایشگاه تخصصی پوشاک در تهران و مراکز استان‌ها است توجه ویژه خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع شناسه کالا افزود: کسانی که شناسه کالا بگیرند از آنها حمایت می‌کنیم و متعاقباً امتیازاتی را برایشان در نظر خواهیم گرفت.  افرادی که اقدام به اخذ شناسه کالا کنند می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی و مساعدت در واردات پارچه برخوردار شوند. 

 در چهارمین جلسه " کارگروه تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" 15 نفر از تولیدکنندگان بنگاه‌های متوسط که دارای تولیدات با کیفیت و قیمت نازل و قابل رقابت با مشابه ترک هستند، حضور داشتند.

 

رکود دوساله بازار پوشاک به دلیل گسترش ویروس کرونا

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز