خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت:

ارزش صادرات غیرنفتی ایران به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۸۶۴

وزیر صمت در افتتاحیه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ سه برنامه اصلی این وزارت‌خانه را برای توسعه تجارت تشریح کرد و گفت: بیش از ۱۵۳میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور است که نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات غیرنفتی می‌شود.

به گزارش ایلنا، عباس علی‌آبادی، وزیر صمت با حضور در مراسم افتتاح ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ مهم‌ترین هدف این نمایشگاه را توسعه همکاری‌های بین‌المللی کشورهای شرکت کننده دانست و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاهی با حضور مهمانانی از ۱۰۰ کشور زمینه شناخت کشورها از یکدیگر و تسهیل زمینه تجارت را مهیا می‌کند.

علی‌آبادی درباره برنامه‌های وزارت‌خانه در حوزه تجارت گفت: وزارت‌خانه سه برنامه اصلی دارد؛ جهت‌دهی به توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی و تمرکز بر محصولات و خدمات دارای فناوری متوسط و پیشرفته و ارزش‌افزوده بالا، توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی با کمک بهره‌گیری حداکثری از دیپلماسی تجاری اقتصادی و حمایت‌های عملی از تحقیق و توسعه در شرکت‌ها در راستای افزایش رقابت‌پذیری بین‌المللی و صادرات این سه برنامه را تشکیل می‌دهند. 

وزیر صمت اظهار کرد: اکنون ایران با وجود تحریم‌ها، یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است؛ بیش از ۱۵۳میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور است که نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار از این رقم مربوط به صادرات غیرنفتی می‌شود.

وی یادآور شد: کشورهای همسایه، آفریقایی و اسلامی و سایر کشورهای دوست در اولویت توسعه روابط هستند. در حال حاضر ایران، عضو ناظر سازمان تجارت جهانی است و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعاملات سازنده‌ای با کشورها دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز