خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد:

گنبد حرارتی منجر به ثبت ۳۵ روز رکورد مصرف برق شد/ لزوم حرکت صنعت برق به سمت سیستم ذخیره سازی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۲۷۷

مدیر عامل توانیر گفت: ما امسال ۳۵ روز پیک مصرف سال گذشته را شکستیم که دلیل آن افزایش دما بود و این در حالی است که رکورد مصرف در سال ۱۴۰۱؛ ۱۷ روز بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، آرش کردی در مراسم هفته پدافند غیرعامل و دوازدهمین دوره رزمایش سراسری مولدهای اضطراری با بیان اینکه پیوند صنعت برق با پدافند غیرعامل به حدی عمیق است که شناخت مرزهای تفاوت مشخص نیست، اظهار داشت: در هم‌تنیدگی و تطابق ما با اصول و منویات پدافند غیر عامل کاملا مشهود است.

وی افزود: نحوه تعامل و همکاری بین ما و سازمان موید آن است که چقدر موفق بودیم که منویات سازمان را به منصه برسانیم .

مدیر عامل شرکت توانیر تاکید کرد: ما سعی کردیم با امکانات موجود به شکلی خرکت کنیم که حداکثر بهره وری را داشته باشیم. نوع و نحوه رابطه ما طی ادوار گذشته خوب بوده و از تجربیات و راهنمایی سازمان بخوبی استفاده کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه مولدهای اضطراری در ۲ سال گذشته کمک ویژه ای به ما  داشته اند، گفت: در حال حاضر دنیا به سمت توسعه انرژی تجدیدپذیر رفته و بنا بر این است که این انرژی به ۳۰ درصد ظرفیت منصوبه برسد اما ما فعلا فاصله زیادی داریم بنابراین باید اقدامات اساسی در این حوزه صورت گیرد.

کردی با بیان اینکه در پیک مصرف سال جاری با اقداماتی به نحوی عمل کردیم که به تولید صنعتی، رفاه اجتماعی و بخش خانگی آسیبی وارد نشود، خاطرنشان کرد: ما با تدبیر توانستیم ناترازی را جبران کنیم و در این راستا ۹۰۰ مگاوات در بخش ادارات از مولدها استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه اگر امسال همکاری مشترکان نبود کسری برق معضل ایجاد می کرد، افزود: امسال با توجه به استقرار گنبد حرارتی در خاورمیانه علیرغم اینکه پیش بینی می شد شرایط سختی را به لحاظ تامین برق داشته باشیم اما توانستیم بخوبی پیک مصرف را پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل توانیر گفت: افزایش دما باعث شد ما بدبینانه ترین حالت را پیش بینی کنیم، هر یک درجه افزایش دما افزایش مصرف ۱۸۰۰ مگاواتی را در پی داشت و پیش‌بینی می‌شد که بدترین سناریوها اتفاق بیفتد و مصرف در روزهای متعددی از ۷۳ هزار مگاوات بالاتر برود. 

وی با بیان اینکه ما در یک روز پیک مصرف ۷۳۴۶۳ مگاوات را داشتیم، گفت: این رقم افزایش مصرف ۲۶ درصدی را نسبت به روز قبل از آن نشان می‌دهد.

 کردی با بیان اینکه متوسط رشد مصرف در پیک امسال ۶ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: ما امسال ۳۵ روز پیک مصرف سال گذشته را شکستیم که دلیل آن افزایش دما بود و این در حالی است که رکورد مصرف در سال ۱۴۰۱؛ ۱۷ روز بوده است.

وی افزود: تعداد ۱۷ هزار و ۲۴۸ مرکز بازدید و وضعیت مولدهای اضطراری آنها ارزیابی شد.در این بازدیدها ۹ هزار و ۳۵ مولد برق مورد رصد و پایش قرار گرفت که نسبت به سال گذشته افزایش ۴۰۰ درصدی دارد.

مدیرعامل توانیر گفت: آماده به‌کاری مولدهای اضطراری مراکز حساس و حیاتی در این بازدیدها ۵۲.۲ درصد بوده است.

وی ادامه داد: مولدهای اضطراری در دو سال گذشته کمک خیلی خوبی به صنعت برق کردند و سبب شدند خاموشی در شبکه رخ ندهد.

وی گفت: امسال در اوج مصرف برق با اقدام های مدیترتی به نحوی عمل کردیم که به تولید صنعتی، رفاه اجتماعی و بخش خانگی آسیبی وارد نشد.

وی به رواج سیستم های ذخیره ساز برق در جهان اشاره کرد و گفت: اکنون ۸۹ درصد ذخیره سازی برق در جهان توسط باتری های لیتیومی انجام می شود.

مدیرعامل توانیر بر ضرورت حرکت به سمت استفاده از ذخیره سازها تاکید کرد و از آمادگی همراهی توانیر با سازمان پدافند غیرعامل در این زمینه خبر داد.

کردی بیان‌داشت: مطالعات اولیه در این زمینه برای شهر تهران انجام شده است و به‌زودی نتایج آن حاصل خواهد شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز