خبرگزاری کار ایران

فرماندار سلماس:

تنها راه نجات دریاچه ارومیه استفاده صحیح از منابع آبی شهرستان سلماس است

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۲۴۱

فرماندار سلماس گفت: در صورتی که با مصرف بی‌رویه آب خواهان احیای دریاچه ارومیه باشیم دریاچه احیا نخواهد شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از سلماس، مسعود حاجی‌علیلو پیش از ظهر امروز در همایش آگاه سازی عمومی از چالش‌های آب در حوضه دریاچه ارومیه، که در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس  برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه در زمینه احیای دریاچه ارومیه به توفیق برسیم نیازمند توجه جدی به موضوع آگاه سازی هستیم.

وی با بیان اینکه باید مصرف آب به حد بهینه برسد، تصریح کرد: در صورتی که با مصرف بی‌رویه آب خواهان احیای دریاچه ارومیه باشیم دریاچه احیا نخواهد شد و اگر با انتقال آب موجود، حوضه شهرستان سلماس احیا شود حیات مردم سلماس به خطر خواهد افتاد.

فرماندار سلماس با بیان اینکه در این خصوص باید میزان استفاده بخش کشاورزی در این شهرستان به حداقل میزان برسد، ادامه داد: کاهش میزان مصرف آب بخش کشاورزی در سلماس ضروری است.

این مسؤول با بیان اینکه جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز نیز اقدام موثر در این زمینه است، اعلام کرد: تمام چاه‌های غیرمجاز آب در این شهرستان مسلوب‌المنفعه خواهد شد.

حاجی‌علیلو با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب موجود نیز در راستای تعیین میزان مصرف این چاه‌ها اجرایی می‌شود، بر تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین در سلماس تاکید کرد و گفت: این امر زمینه کاهش میزان مصرف آب را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: در این راستا دولت نیز از کشاورزانی که بخواهند اراضی خود را به آبیاری نوین تجهیز کنند، تسهیلات واگذار می‌شود.

فرماندار سلماس ادامه داد: تنها راه نجات دریاچه ارومیه در کنار حفظ حیات منطقه، استفاده صحیح از منابع آبی شهرستان سلماس است که در این راستا برنامه‌های قابل توجهی در دست اجرا داریم.

این مسؤول بر برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه آگاه سازی آحاد مردم در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آگاه سازی عشایر، کشاورزان، زنان خانه‌دار و سایر اقشار جامعه اجرایی شده و برگزاری این برنامه‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز