خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت گاز استان خبرداد؛

‌اندازه‌گیری مصرف سوخت مشعل در ایستگاه‌های CGS در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۲۳

سرپرست شرکت گاز فارس از اندازه‌گیری مصرف سوخت مشعل در ایستگاه‌های CGS به‌ صورت پایلوت در گاز استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، وحید بهفر امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های CGS شیراز گفت: عدم امکان اندازه‌گیری مصارف سوخت هیترهای منصوبه در ایستگاه‌های تقلیل فشار CGS  که یکی از مشکلات رایج در محاسبات تراز گاز سالیانه است با نصب کوانتومتر به‌صورت پایلوت در شرکتهای گاز استان فارس و اصفهان رفع شد.

وی بیان کرد: بدلیل عدم امکان اندازه‌گیری مستقیم مصارف سوخت هیترهای نصب شده در ایستگاه‌های CGS، ضرایب، روابط و فرمول‌های محاسبه شده از صحت کافی برخوردار نیستند و  به همین منظور اقدامات لازم با هدف انتخاب تجهیزات مناسب جهت بالابردن صحت محاسبات تراز سالیانه گاز در دستور کار قرار گرفت.

بهفر افزود: با تشکیل کارگروه مربوطه توسط امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز متشکل از نمایندگان مدیریت گازرسانی، واحدهای اندازه‌گیری و بازرسی فنی شرکت‌های گاز استانی و مدیریت انرژی، بررسی های مختلفی انجام شد و در نهایت  پیشنهاد استفاده از کوانتومتر از سوی نماینده شرکت گاز استان فارس مطرح شد.

سرپرست شرکت گاز استان فارس گفت: جلساتی در خصوص بررسی مشخصات فنی کنتورهای مورد نظر و دریافت نظر تأمین‌کنندگان در خصوص امکان تولید داخل و کالیبراسیون کوانتومتر در کمیته مذکور برگزار و راهکارهای مختلفی جهت اجرا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه نمونه‌های کنتورهای پیشنهادی به مرکز تست و کالیبراسیون امور پژوهش شرکت ملی گاز ایران ارسال و پس از  بررسی مدارک تست، تصمیم به نصب تجهیزات کوانتومتر در مسیر سوخت هیتر در ایستگاه‌های CGS استهبان، آباده، پالایشگاه شیراز و زاغه شهرضا در استان اصفهان گرفته شد.

سرپرست شرکت گاز استان فارس اظهار کرد: با مستندسازی و اعلام نتایج حاصل از کارکرد کوانتومترهای نصب شده در فصل سرد سال ۱۴۰۲ و  بازدید کارگروه مربوطه از کنتورهای در حال بهره‌برداری موفقیت طرح تایید و مشخص شد طرح مذکور قابلیت اجرا در تمامی ایستگاه‌ها در سطح کشور را دارد.  

بهفر با اشاره به اهمیت این اقدام و تاثیر آن در بالابردن صحت محاسبات گفت: خوشبختانه این تلاش جمعی اکنون به نتیجه مطلوب رسیده و حاصل آن موجب بالابردن بهره‌وری در صنعت گاز کشور خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز