خبرگزاری کار ایران

معاون اداره‌کل هواشناسی استان خبر داد؛

ورود سامانه بارشی جدید به استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۱۰۷

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از ورود یک سامانه بارشی جدید به کشور است، گفت: این سامانه بارشی عصر امروز یکشنبه وارد این استان می‌شود و عمدتاً موجب افزایش ابر در استان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رضا مرادی افزود: عمده فعالیت بارشی این سامانه در استان مرکزی از ساعات بامداد فردا دوشنبه است و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی از ساعات موجب بارش و رگبار باران، احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد می‌شود.

وی با اعلام هشدار نسبت به اینکه سرعت وزش باد در ساعاتی از روز سه‌شنبه و با شدت کمتر روز چهارشنبه شدید است، ادامه داد: بر اساس این سامانه جدید، احتمال برخی رگبارهای پراکنده باران در برخی از مناطق استان مرکزی دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی اظهار داشت: با عبور سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا به ویژه دمای شبانه به طور نسبتاً محسوسی کاهش پیدا می‌کند و بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش‌بینی در مناطق سردسیر استان مرکزی دمای کمینه به کمتر از 5 درجه سانتیگراد می‌رسد.

مرادی تصریح کرد: به دلیل ماهیت رگباری بخشی از فعالیت سامانه و احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ و وزش باد شدید، هشدار شماره 6 هواشناسی استان مرکزی صادر شده است.

وی به وضعیت بارندگی‌های استان مرکزی در سال زراعی جدید اشاره کرده و بیان داشت: در سال زراعی جاری از بازه زمانی ابتدای مهر ماه سال 1402 تاکنون در استان مرکزی 226.6 میلیمتر بارش به ثبت رسیده که در مقایسه با بلندمدت 12 درصد کاهش داشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز