خبرگزاری کار ایران

مراسم روزجهانی کارو کارگر در شیراز برگزار شد؛

تصویب حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم/ امنیت شغلی گریبانگیر جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۴۴۸

۷۰هزار کارگاه در فارس تعاونی ندارند

همزمان با روز جهانی کار و کارگر، مراسم گرامیداشت روز و هفته کارگر در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با بیان اینکه تصویب بخشنامه ها، قوانین و مواد قانونی در زمینه هایی برای جامعه کارگری معضل است، گفت: سازمان تامین اجتماعی به صورت مستقل هر روز قوانینی دارد که یکی بحث افزایش سن بازنشستگی بود که به صورت غیر کارشناسی بود.

بهرام ذنوبی تبار ضمن تبریک هفته کار و کارگر تصریح کرد: امنیت شغلی نیروی کار سال ها است که گریبانگیر جامعه کارگری است وهر سال بحث حذف قرارداد موقت مطرح می شود اما شرایط کارگران بدتر می شود.

وی افزود: در بحث امنیت شغلی افرادی با سابقه بالای 20 سال داریم که بی مورد و براحتی عدم نیاز آن ها اعلام می شود و باید امنیت شغلی کارگران پیگیری و حل شود و شاهد خروج نیروهای کار براحتی نباشیم.

ذنوبی تبار گفت: خروج و کمبود نیروی کار متخصص در حوزه کار و کارگری شاهد هستیم که با ورود نیروهای اتباع بیگانه این موضوع بیشتر شده است.

تصویب حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم/ امنیت شغلی گریبانگیر جامعه کارگری است

وی خواستار تصویب حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم شد و افزود: متاسفانه افزایش حقوق کارگری به بالا رفتن تورم نسبت می دهند اما اینگونه نیست.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس با اشاره به اینکه مسکن کارگران نیز باید پیگیری شود، خاطرنشان کرد: در بحث مسکن 80 درصد کارگران مستاجر هستند و بخش زیادی از حقوق آنها صرف پرداخت اجاره بها می شود.

ذنوبی تبار با اشاره به اینکه استفاده از نیروهای جوان کارگری و بهره گرفتن از نظرات آنها در تصمیم گیری ها اهمیت دارد، ابراز کرد: قانون دیگر اصلاح عناوین شغلی در سازمان تامین اجتماعی است که سازمان تامین اجتماعی به صورت وزارت خاص عمل می کند و باید پیگیری شود.

وی یادآور شد: عدم استفاده از بازنشستگان در صنایع موضوع دیگر است و اگر به دنبال نیروی جوان هستیم باید از ظرفیت و تجربه بازنشستگان استفاده کنیم و از طرفی بازنشستگان نمی توانند با این حقوق زندگی کنند و مجبورهستند که سراغ شغل دیگری بروند.

ذنوبی تبار تصریح کرد: توسعه بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی در سطح استان ضروری است و با این حجم بیماران در زمینه درمانی کمبود داریم.

تصویب حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم/ امنیت شغلی گریبانگیر جامعه کارگری است

 70هزار کارگاه در فارس تعاونی ندارند

رئیس تشکیلات خانه کارگر استان فارس نیز در مراسم روز کارگر با اشاره به مشکلات صنایع استان  گفت: کارخانه مخابرات راه دور چندین سال است که مشکل آن حل نشده است و چند رئیس  جمهور و رئیس قوه قضاییه از این کارخانه بازدید و به این موضوع ورود کرده اند اما تاکنون مسئله آن حل نشده است.

علی راستگو خاطرنشان کرد: همچنین کارخانه زیمنس ده ها سال است که سنوات کارگران را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: کارخانه روغن نباتی سه نیروی با سابقه بالا خود را شب عید اخراج کرده است که دو نفر عضو شورای کار هستند و زیبنده نیست و باید به آن ورود کرد.

راستگو افزود: موضوع دیگر مشکل کاری مراقبین سلامت پزشکان خانواده است که باید حقوق آنها پرداخت شود درحالی  چند هزار نفر بوده اند که کم کم اخراج شده اند.

وی یادآور شد: شاهد تعطیلی تعاونی ها توسط کارخانجات هستیم و  حدود 70 هزار کارگاه در استان داریم که تعاونی ندارند.

راستگو خواستار برقراری مجدد بیمه کارگران ساختمانی شد و همچنین نسبت به روند کند ساخت بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی معترض شد که یکسال است روند آن تعطیل شده است.

تصویب حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم/ امنیت شغلی گریبانگیر جامعه کارگری است

لایحه امنیت شغلی کارگران به فوریت بررسی شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی  گفت: اصلاح قانون سن بازنشستگی باید در مجلس دوازدهم مورد بررسی بگیرد و درحالی مخالف تصویب این قانون بودم و رای مخالف دادم که جز اولویت جدی و اصلی مجلس باید اصلاح قانون باشد.

ابراهیم عزیزی تاکید کرد: باید به فوریت لایحه امنیت شغلی کارگران را دولت به مجلس ارسال و به صورت دوفوریتی در مجلس بررسی شود.

وی یادآور شد: 220 هزار میلیارد توامان از بدهی دولت را به تامین اجتماعی  برگرداندیم و 180 هزار میلیارد تومان باقیمانده است که باید برگردانده شود؛ دولت نیز نباید دست در جیب تامین اجتماعی و کارگر کند.

عزیزی با بیان اینکه در مجلس دوازدهم اجرای ماده 96 حقوق و دستمزد تامین اجتماعی مدنظر است، خاطرنشان کرد: حق وحقوق مراقبین سلامت باید به آنها داده شود و در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است.

تصویب حقوق کارگران متناسب با نرخ تورم/ امنیت شغلی گریبانگیر جامعه کارگری است

اصلاح  حقوق بازنشستگان از امسال باید عملیاتی شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی  نیز گفت: سال گذشته در برنامه هفتم توسعه در بحث حقوق بازنشستگان بررسی و بحث شد؛ در واقع بایستی حقوق آنها 90 درصد حقوق شاغلین هم تراز باشد که این موضوع در برنامه هفتم توسعه تصویب شد.

علیرضا پاک فطرت تصریح کرد: این برنامه  از امسال باید عملیاتی شود به این معنا که حقوق بازنشستگان اصلاح شود و دولت اعلام کرد در یک سال اول نمی تواند افزایش حقوق داشته باشد و ظرف سه سال آن را انجام می دهد؛ سال اول را 40 درصد تضمین کرد که از طریق افزایش مالیات بر ارزش افزوده دولت آن را تامین می کند.

وی افزود: هنوز حکم ها صادر نشده است و این مهم در مجلس دنبال می شود و نظارت بر اجرای قانون خواهد داشت.

پاک فطرت با اشاره به اینکه بازنشسته آیینه دورنمای کارمندان امروز است و اگر دولت به بازنشسته توجه نکند کارمند امروز هم دلسرد می شود، ابراز کرد: وقتی می گوییم رشد اقتصادی باید 8 درصد باشد که 2.8 درصد آن حاصل از بهره وری است این بهره وری توسط کارگر و کارمند است و اگر قرار باشد دخل و خرج با هم متناسب نباشد راندمان کاری پایین می آیید و رشد اقتصادی محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز