خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبرداد؛

تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس/تشکیل مرکز پژوهش های شورا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۰۹۷

مراسم گرامیداشت روز شوراها با حضور فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس، اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته و خبرنگاران در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، رئیس شورای شهر بندرعباس با تبریک روز ملی خلیج فارس و روز شوراها از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبرداد.

مصیب نظری، افزود: قرار است برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است در این نشست‌ها که به شکل فصلی برگزار می‌شود بپردازیم.

نظری، عنوان کرد: فردا در صحن علنی شورای شهر بندرعباس مرکز پژوهش‌های شورا تشکیل می‌شود که در این مرکز تصمیمات نخبگانی با توجه به تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی گرفته می‌شود و این جمع می‌تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

نماینده منتخب مردم بندرعباس در مجلس در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روز گفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

فاطمه جراره با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم در روز شوراها برگزار می‌شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره‌های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگان شان انتخاب شده‌اند تخصص، تجربه و دانشی که هر کدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می‌زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته‌ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده‌ام یکسری نواقص و خلا‌های قانونی در قانون شورا وجود دارد امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند لحاظ کنیم و همانطور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

افکار اعضای شورا با قوانین و مقررات محدود می‌شود

فیصل دانش عضو شورای سابق شهر بندرعباس هم در این مراسم، گفت: هر کدام از افراد جامعه که در قالب شورا قرار می‌گیرند با یکسری از قوانین و مقررات دور افکارشون محدود می‌شوند و از تجربه اعضای شوراهای قبل فاصله می‌گیرند.

دانش، با بیان اینکه باید برای استفاده از تجربیات و دانش پیشکسوتان و اعضای ادوار گذشته شورا برنامه‌ای تدوین شود، افزود: بطوریکه جاهایی که اشتباه کردند به عنوان تجربه استفاده شود و جاهایی که موفق بودند راه را ادامه دهند.

مردم از تبعیض ناراحت هستند

پرویز سالاری عضو دیگر سابق شورای شهر بندرعباس هم در این مراسم گفت: مردم از کمبودها ناراحت نیستند بلکه از تبعیض ناراحت هستند.

سالاری با اشاره به مراحل تشکیل شورا افزود: منافع عمومی را به منافع فردی ترجیح دهیم.

حاشیه نشینی در بندرعباس افزایش یافته است

صالح دریانورد عضو سابق شورای شهر بندرعباس هم در این مراسم با بیان اینکه جزیره‌ای عمل می‌کنیم، عنوان کرد: توسعه استان‌ها درون‌زا است اما توسعه هرمزگان برون‌زا و دستوری بوده است.

دریانورد، افزود: حاشیه نشینی در بندرعباس افزایش یافته است بطوریکه ۴۰ درصد جمعیت شهر حاشیه‌نشین هستند.

وی، خاطرنشان کرد: صنایع و بنادر از ظرفیت عمومی شهر استفاده می‌کنند و با ساخت شهرک‌هایی چون گاز، مروارید و … ظرفیت خصوصی ایجاد کردند.

دریانورد، اضافه کرد: با چنین رفتارهای تقابل ایجاد شده است و نه تنها توسعه تلفیقی نبوده بلکه برون‌زا بوده که با عدم مشارکت مردم مشکلات اجتماعی زیادی ایجاد شده است.

مهران نجاتی عضو سابق شورای شهر بندرعباس نیز در این مراسم با بیان اینکه دوره ششم شورای اسلامی شهر بندرعباس دوره خوبی بوده است، اظهار داشت: این دوره با ساخت المان‌ها و افتتاح پارک‌ها زمینه شور و نشاط مردم را فراهم کرده است.

سیدمحمدرضا موسوی سخنگوی شورای شهر بندرعباس هم در این مراسم با بیان اینکه برنامه کلیدی برای شورا داریم، گفت: برای پروژهای شکست خورده امسال برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

در این مراسم اعضای شوراها به تبادل نظر و گفت و گو پرداختند و در پایان از اعضای شورای شهر بندرعباس بمناسبت گرامیداشت روز شوراها تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز