خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز خبرداد؛

اجرای طرح «مدیران امروز، دانش‌آموزان دیروز» در هفته بزرگداشت مقام معلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۰۵۳

تحصیل ۸هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در ناحیه سه شیراز

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز از اجرای طرح «مدیران امروز، دانش‌آموزان دیروز» در هفته بزرگداشت مقام معلم در آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید عبدالصمد موسوی  در یک نشست خبری  با تشریح فعالیت‌های هفته بزرگداشت مقام معلم، از شورا و شهرداری شیراز و سپاه فجر فارس برای نصب بنرهای تجلیل از مقام معلم در سطح کلان‌شهر شیراز  قدردانی کرد.

وی از وزارت آموزش و پرورش برای اجرای اقدامات مطلوب از جمله اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال و استخدام، جذب نیروهای جوان طی سال گذشته و امسال و و به‌کارگیری معلمان جوان تقدیر کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معلمان و دانش‌آموزان در هنرستان‌های این ناحیه در روزهای شانزده تا 19 اردیبهشت، دعوت از خانواده فرهنگیان شهید در گلزار شهدا، تکریم مدیران مدارس، تکریم همکاران فرهنگی مدارس، حضور همکاران اداری در قالب دوازده تیم در مدارس با هدف قدردانی از تلاش‌های فرهنگیان، برگزاری جشن برگزیدگان گروه‌های سرود دانش‌آموزی مدارس، برگزاری جشن تکریم از مقام معلم با حضور معلمان و مربیان نمونه، برگزاری جشن تجلیل از معلمان پژوهنده و مولف، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس، حضور و شرکت در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، نورافشانی آسمان اداره در شامگاه روز دوازدهم اردیبهشت، نصب بنر معلمان نمونه، اجرای طرح «مدیران امروز، دانش‌آموزان دیروز» و تجلیل از  دانش‌آموزان پذیرفته شده رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کمپ‌های مطالعاتی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته بزرگداشت مقام معلم در ناحیه سه شیراز برنامه‌ریزی شده است.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان در قالب یادواره استاد شهید مطهری خبرداد و گفت: ۵۵ تیم از ناحیه سه شیراز به مسابقات استانی اعزام شده‌اند که ۶ قهرمانی و سه نائب قهرمانی و کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز از سوی تیم‌های ورزشی را از افتخارات دیگر  ناحیه سه برشمرد.

 وی با اشاره به این موضوع که، اولویت و توجه‌مان بر روستاها قرار گرفته است، عنوان کرد: ۸هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در ناحیه سه شیراز تحصیل می کنند.

 در ادامه این نشست سکینه حاتمی معاون آموزش متوسطه ناحیه سه شیراز، سید محمد‌جواد ساجدی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی و حمیدرضا جوکار معاون آموزش ابتدایی نیز به تشریح اهداف، دستاوردها و افتخارات ناحیه سه  آموزش وپرورش شیراز پرداختند.

بر این اساس رشد ده رتبه‌ای میانگین کتبی نهایی، برگزاری رویداد ملی الف‌تا، کسب دو مقام کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی، توسعه متوازن هنرستان‌ها به چهل و هفت درصد، تاسیس هنرستان وابسته هنرهای زیبا، اجرای طرح وافقین علمی، برگزاری همایش با حضور پنج هزار نفر از اولیاء در راستای انتخاب رشته دانش‌آموزان و  اجرای طرح مدرسه شاد از شاخص‌ترین اقدامات این ناحیه طی یک‌سال اخیر  بود که معاون آموزش متوسطه ناحیه سه شیراز به اشاره کرد.

سکینه حاتمی گفت: در راستای عدالت آموزشی سال گذشته سی درصد از پذیرش نمونه دولتی را دانش‌آموزان روستایی تشکیل دادند.

سید محمدجواد ساجدی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی هم گفت: در راستای اهداف آموزش و پرورش در بخش عمرانی و پشتیبانی طی دو سال اخیر پروژه‌‌هایی از جمله مدرسه ۸ کلاسه کیان‌مهر در روستای شاپورجان، ۸ کلاسه در شهرک سامان، ۱۲ کلاسه در کوزه‌گری، ۱۸ کلاسه در بلوار ابوذر عفاری، ساخت مجتمع رفاهی با ۱۶ سوئیت در کوی‌زهرا، افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای کوشک‌بیدک به انجام رسیده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه نیروی انسانی ناحیه سه از ساخت سالن ورزشی در مجتمع ورزشی پوریای‌ولی خبر داد و افزود: کلنگ‌زنی آموزشگاه ۱۲ کلاسه در فلکه‌خاتون، کلنگ‌زنی آموزشگاه ۶ کلاسه در ورستای سنجانک، اختصاص زمین ۹۵۰۰ متری در روستای کرونی با همکاری ارتش و فرمانداری برای ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه و افتتاح ۸ چمن مصنوعی در مدارس اجرایی شده و چهار زمین چمن هم با همکاری شهرداری در حال احداث است. 

معاون آموزش ابتدایی در ادامه این نشست با خبرنگاران نیز گفتگو کرد.

اجرای طرح شهید همت ویژه پایه اول تا ششم، اجرای جشنواره شهید آرشام با هدف افزایش توان خواندن و نوشتن دانش‌آموزان، اجرای طر‌ح‌های بوم و جابربن‌حیان، زیباسازی کلاس‌های اول، جذب حداکثری نیروی انسانی و طراحی رقابت‌های علمی از جمله مواردی بود که حمیدرضا جوکار از آن‌ها سخن گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز