خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایری استان خبر داد؛

آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۸۲۳

مدیرکل امور عشایری لرستان از آغاز کوچ بهاره ۱۱ هزار خانوار عشایری استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ نورمحمدی روز جمعه سی یکم فروردین ماه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طی این مدت ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر به همراه ۹۰۰ هزار راس دام سبک کوچ می‌کنند.

وی افزود: عشایر لرستان از مناطق قشلاقی به سمت ییلاق کوچ می‌کنند و لازم است دام‌های خود را با خودروی حمل دام جابه‌جا و از حرکت دام‌ها در مسیر خیابان و جاده خودداری کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: دام‌ها نباید در مزارع و مراتع رها شوند، چراکه خسارت به این عرصه‌ها وارد می شود، همچنین در هنگام بارندگی بهاره از قرار گرفتن در مسیر رودخانه خودداری کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

نورمحمدی بیان کرد: در زمان جابه‌جایی و کوچ عشایر دستگاه‌های اجرایی همچون هلال‌احمر، منابع طبیعی، شبکه بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی باید خدمات مورد نیاز را برای کوچ ایمن خانوارهای عشایر ارایه دهند.

وی عنوان کرد: اداره‌ کل امور عشایری نیز خدماتی از قبیل توزیع علوفه دامی، آرد، نفت، گاز و آب را قبل از کوچ عشایر تدارک و همه این موارد تامین شده است تا عشایر در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز