خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار لرستان:

کارگاه‌های زودبازده و کوچک در پایداری اشتغال استان موثرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۸۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : کارگاه‌های زودبازده و کوچک در پایداری اشتغال استان موثرند و باید بازار فروش را برای تولیدکنندگان این کارگاه‌ها مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در آیین تجلیل از نخبگان کار و تولید استان با بیان اینکه جامعه کار و تلاش لرستان در میدان اصلی مبارزه اقتصادی نظام هستند افزود:کارگر و کارفرما لازم و ملزوم هم هستند و باید برای محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد، استثنا قائل شویم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: چنانچه استان های زاگرس نشین از جمله لرستان در همه مولفه های اقتصادی منجر به توسعه، متفاوت دیده نشوند، اتفاقات برجسته ای در حوزه اشتغال نخواهند داشت، معافیت مالیاتی و اعتبارات تبصره ای به همه تعلق دارد، ولی باید برای این استان ها متفاوت باشد.

ناصری نیا گفت: تا تغییر در معافیت مالیاتی، نرخ دستمزد و مشوق های نباشد، سرمایه گذار رغبت ندارد در استان سرمایه گذاری کند که با توجه به اینکه لرستان به هر دلیل نسبت به سایر استان ها کم بهره بوده و دولت هم دنبال تصدی گری نیست، باید کارگاه های کوچک و زودبازده را راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد بازارچه دائمی برای تولیدات مشاغل خرد و خانگی در لرستان افزود: گاهی هلدینگ های زیرمجموعه وزارت کار اذعان می کنند مزیت و ظرفیت های استان در اولویت آنها نیست، بنابراین پیشنهاد می شود در این محدودیت ها برای لرستان استثنا قایل شوند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : تولیدات برخی واحدهای کارگاهی استان به دلیل نبود بازار فروش، توسط دلالان خریداری و با برند( نام تجاری) سایر استان ها به بازار عرضه می شود. 

ناصری نیا اضافه کرد: جایگاه کارگر در قوانین هیات های تشخیص و حل اختلاف همیشه محفوظ است و اکنون که با فرماندهی رهبر معظم انقلاب دارای ثبات برجسته و غیرقابل انکار در میدان سیاسی و دفاعی هستیم، دشمنان جنگ را به سمت مسائل اقتصادی برده اند.

وی ادامه داد: جامعه کارگری کشور، ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید تقدیم نظام و هرگز در زمین دشمن بازی و پشت نظام را خالی نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز