خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون مبازره با قاچاق کالا و ارز استان عنوان شد:

توقیف 1188 خودروی شوتی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۶۴۹

قاچاق کالا با خودروهای شوتی به دشمن اقتصادی منطقه تبدیل شده است

استاندار مرکزی با بیان اینکه سال گذشته 1188 خودروی شوتی در این استان توقیف شد، گفت: همچنین در این بازه زمانی 1167 خودرو شوتی با گزارش استان در مبادی سایر استان‌ها توقیف شدند. این آمار نشان از عملکرد مطلوب در حوزه مقابله با خودروهای شوتی و قاچاق کالا در استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه کمیسیون مبازره با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، افزود: تشدید برخورد با خودروهای شوتی جزء اولویت‌های مقابله با قاچاق کالا در استان است و در این راستا باید ورودی خودروهای شوتی به استان از مبداء کاهش یابد.

وی ادامه داد: روند مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان مرکزی روند رو به رشد و موفقی داشته است. اما موضوع اینجاست که موقعیت جغرافیایی این استان تحت تأثیر کاروان و خودروهای قاچاق است و به عنوان استان عبوری شرایط را سخت کرده است.

استاندار مرکزی به اهمیت مبارز با قاچاق کالا و توجه به قاچاق کالاهای سلامت‌محور اشاره کرده و اظهار داشت: ضرورت توجه به اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای برای پیشگیری از قاچاق کالا باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولان ذیربط در این حوزه قرار گیرد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در حوزه امنیتی نیز باید تمرکز اطلاعاتی بر روی باندهای قاچاق از مبادی رسمی که ممکن است قاچاق صورت گیرد، اعمال شود. همچنین برخورد با جرائم و تخلفات کسب‌وکارهای فضای مجازی و ممانعت از عرضه کالاهای قاچاق، ضروری است و در اولویت اقدامات در سال جدید قرار دارد.

وی به موضوع تعیین تکلیف پرونده‌های اموال تملیکی استان مرکزی اشاره کرده و بیان داشت: در بازه زمانی سال گذشته، تعیین تکلیف پرونده‌ها در اموال تملیکی این استان مطلوب بوده است و برای رسیدن به شرایط بهتر باید این روند با پیگیری و قدرت ادامه یابد.

استاندار مرکزی همچنین به موضوع رمز ارزها و ضرورت جلوگیری از هدررفت سرمایه در این حوزه اشاره داشته و تأکید کرد: رمز ارزها نیز دارایی محسوب می‌شوند. در این راستا شرکت توزیع نیروی برق باید از هدررفت سرمایه و انرژی کشور توسط سودجویان جلوگیری کند.

مخلص‌الائمه فعالیت‌های پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا را یادآور شده و ابراز داشت: پلیس امنیت اقتصادی در این استان پیشران حرکت مبارزه با قاچاق کالا است و در تمامی حوزه‌ها حضور دارد. در این راستا موفقیت‌هایی حاصل شده که برای این موفقیت‌ها، سرمایه انسانی از دست داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: فرایند قاچاق کالا با خودروهای شوتی به دشمن اقتصادی در منطقه تبدیل شده است. بنابراین نیاز است تا سایر استان‌ها برای مقابله اقدام جدی داشته باشند. در غیر این صورت، پلیس استان مرکزی به تنهایی نمی‌تواند اقدامات مؤثری را اعمال کند.

بهنام نظری با تأکید بر اینکه برخورد با خودروهای شوتی نیاز به اقدامات اطلاعاتی قوی دارد، افزود: استان مرکزی به سبب موقعیت جغرافیایی تبدیل به جولانگاه خودروهای شوتی شده است. متأسفانه 99 درصد راننده‌‌های خودروهای شوتی، مالک خودرو نیستند و بنابراین در این مقوله نیاز به اصلاحات قانونی وجود دارد.

وی به آثار تخریب‌کننده قاچاق کالا در حوزه اقتصاد و تولید اشاره کرده و ادامه داد: ورود هر کالای قاچاق به کشور آثار زیان‌بار بر بدنه تولید و اقتصاد کشور وادر می‌کند و به معنای واقعی کلمه، تهدید تولید محسوب می‌شود. بر این اساس مقابله با قاچاق کالا و ارز باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: این استان تأثیرات بیشتری از اثرات سوء قاچاق کالا دارد. بنابراین در راستای مقوله قاچاق کالا باید مبارزه جدی صورت گیرد. تمامی اقدامات در قاچاق کالا و ارز اقدام مقابله‌ای نیست و در این حوزه باید دستگاه‌های فرهنگی هم ورود کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز