خبرگزاری کار ایران

نماینده چابهار به ایلنا خبرداد؛

سرریز شدن سد کهیر و ضرورت جابجایی مردم از روستاهای پایین دست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۳۲۷

نگران جان مردم گرفتار در سیل هستیم

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، قصرقند، کنارک، دشتیاری، زرآباد در مجلس گفت: سد کهیر سرریز شده و نگرانیم که روستاهای پایین دست سد کهیر را آب ببرد و شاید نیاز به جابجایی این روستاها باشد.

معین الدین سعیدی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: پیرو بارندگی های روز گذشته متاسفانه دوباره شاهد طغیان رودخانه های فصلی به خصوص در حوزه شهرستان کنارک و زرآباد هستیم. عمده روستاهای این دو شهرستان زیر آب هستند و منازل مردم دچار آبگرفتگی شدید شده‌ و هر لحظه شدت بارش ها بیشتر می شود و به حجم آبگرفتگی منازل مردم می‌افزاید.

وی افزود: از طرفی حجم آب رودخانه های سرباز و کاجو هم افزایش یافته و گرفتاری های مردم دشتیاری را بیشتر کرده است. مردم بشدت دچار مشکل هستند و خدمات رسانی هم آنطور که باید انجام نمی شود و توالی این اتفاقات در سیستان و بلوچستان نشان می دهد که باید در این بخش از کشور، زیر ساخت های لازم شکل بگیرد.

وی افزود: از سیل گذشته تاکنون اتفاق خاصی در خصوص تامین زیرساخت های لازم صورت نگرفته و اقدامی برای راه های روستایی، ابنیه فنی، بندسارهای کشاورزی و نظایر آن انجام نشده است.

سعیدی عنوان کرد: در حال حاضر در  زرآباد و کنارک قطعی تلفن را داریم و من از مسئولین مربوطه هلال احمر، وزارت راه، ستاد مدیریت بحران کشور، وزارت بهداشت و نظایر این ها،  درخواست دارم ورود جدی برای کاهش خسارت های ناشی از سیل برای مردم داشته باشند و از رخداد هر خسارت جانی و مالی جلوگیری کنند.

سعیدی خاطر نشان کرد: تا این لحظه اتفاق خاصی در خصوص خدمات رسانی به مردم اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: در سیل گذشته همه مردم پای کار آمدند و در کنار مردم سیستان و بلوچستان بودند اما تکرار این اتفاقات نشان می دهد که باید یک فکر اساسی برای چالش سیل در سیستان و بلوچستان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز