خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار شیراز:

در ایام نوروز هیچ مسافری بدون جا و مکان نماند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۰۰۴

معاون شهردار شیراز و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز به تشریح خلاصه‌ای از اقدامات انجام‌شده برای آماده‌سازی و مدیریت شهر شیراز در ایام نوروز پرداخت.

به گزارش ایلنا،  روح‌الله خوشبخت در آیین اختتامیه ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر میهمانان نوروزی شورای اسلامی شهر و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز  با بیان اینکه از اول بهمن‌ماه دستورالعمل راه‌اندازی ستاد سفر از سوی شهردار شیراز صادر شد، عنوان کرد: فعالیت‌های این ستاد اول بهمن‌ماه آغاز و دستورالعمل یک مذکور در ۴۴ صفحه با شرح وظایف ۱۱ کمیته و سازمان‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری به همراه برنامه زمان‌بندی تهیه و تدوین شد.

معاون محیط ‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: کمپ اسکان ویژه مسافران نوروزی در شهرک زیباشهر، باغ جنت، نمایشگاه بین‌المللی، مجموعه سعدیه و مسجد جامع شهدا برای اسکان مسافران نورزی در نظر گرفته شد.

خوشبخت افزود: علاوه بر این کمپ‌های اسکان ۱۹ مورد از سالن‌ها و اماکن ورزشی مربوط به شهرداری شیراز و ۴۲ حسینیه نیز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی شیراز بود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه برپایی چادر در سطح شهر شیراز ممنوع است، یادآور شد: دو بوستان نماز و سایه برای مسافرانی که قصد بر پا کردن چادر داشتند در نظر گرفته شد و این هماهنگی سبب شد هیچ مسافری بدون جا و مکان نماند.

معاون شهردار شیراز با اشاره به تقارن و هم‌زمانی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: برنامه‌های متعدد و ارزشمندی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در این ایام برگزار شد که طرح افطاری ساده در سطح شهر یکی از این موارد بود.

 خوشبخت با بیان اینکه ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از امکانات شهرداری در ایام نوروز نیازمند هماهنگی‌های اولیه با سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌هاست، خاطرنشان کرد: جلسات ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور تمامی مدیران شهرداری شیراز به‌صورت مستمر انجام‌شده و همچنین هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها در راستای خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی و زائرین سومین حرم اهل‌بیت(ع) نیز صورت گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز به فعالیت مجموعه‌های مختلف شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه خدمات شهری اشاره کرد و افزود: به‌عنوان نمونه سازمان آتش‌نشانی شیراز با انجام بیش از ۸۰۰ عملیات همراه شهروندان، مهمانان و زائران نوروزی ایمن و بی‌خطر را مدیریت کردند.

وی یادآور شد: نیروهای شهرداری ۷ نفر از مسافران نوروزی را از خطر گازگرفتگی و مرگ نجات دادند.

پاک‌سازی ورودی‌ها و محله‌های شهر از سوی پاکبانان، نورپردازی المان سازی و ایجاد فضاهای شهری مناسب، لکه‌گیری آسفالت‌ها، ایجاد غرفه‌های تأمین اقلام موردنیاز شهروندان و ... از اقداماتی بود که خوشبخت به‌عنوان فعالیت‌های شهرداری شیراز پیش از آغاز نوروز به آن اشاره کرد.

همدلی و همکاری مجموعه‌های شهرداری شیراز و سایر دستگاه‌ها در مدیریت بارندگی سنگین را حاصل همراهی و همدلی و همکاری همه مجموعه‌ها در شهرداری و هم‌افزایی معاون شهردار شیراز انجام همه این برنامه‌ها وهمچنین مدیریت بارندگی سنگین شیراز را حاصل همراهی و همدلی و همکاری همه مجموعه‌ها در شهرداری و هم‌افزایی با سازمان‌ها و نهادهای دیگر استانی و شهری دانست و ابراز امیدواری کرد: در ادامه با رفع نواقص احتمالی شاهد بهبود هرچه بیشتر خدمات‌رسانی در شهرداری شیراز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز