خبرگزاری کار ایران

انجام عملیات تست‌گرم اتصال قطار شهری مشهد به حرم‌رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۸۱۲

عملیات «تست‌گرم» بخش اول خط سوم قطار شهری مشهد از پایانه امام رضا (ع) به سمت حرم مطهر رضوی روز شنبه با حضور مسوولان استانی و کشوری با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا قلندرشریف شهردار مشهد در مراسم تست گرم فاز یک خط سه مترو که با حضور فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)، استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مدیران استانی و شهری برگزار شد افزود: بر اساس طرح جامع حمل‌ونقل، مشهد در مجموع دارای چهار خط مترو است که از این میان خط یک به‌صورت کامل راه‌اندازی و خط دو نیز در حال تکمیل است و ایستگاه‌های آن امسال تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: خط یک که از فرودگاه تا وکیل‌آباد امتداد دارد زائرانی را که از فرودگاه به مشهد وارد می‌شوند سرویس‌دهی می‌کند.

شهردارمشهد بابیان اینکه خط دو نیز به زائرانی که از طریق راه‌آهن به مشهد مشرف می‌شوند سرویس‌دهی می‌کند اظهار کرد: اما مهم‌ترین خط مترو خط سه است که در این میان فاز اول خط سه از اهمیت بیشتری برخورداراست.

قلندر شریف تصریح کرد: فاز اول خط سه که تست آن امروز آغاز شد، مترو مشهد را به حرم مطهر و پایانه مسافربری امام رضا (ع) متصل می‌کند که با راه‌اندازی آن زائرانی که با اتوبوس به مشهد می‌آیند می‌توانند به‌راحتی توسط مترو به حرم مطهر جهت زیارت مشرف شوند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خط سه این است که خطوط دیگر مشهد را به حرم مطهر و ورودی‌های شهر متصل می‌کند و با بهره‌برداری از این فاز زائرانی که از طریق فرودگاه،راه‌آهن و پایانه مسافربری امام رضا(ع) به مشهد وارد می‌شوند می‌توانند با ارزان‌ترین و سریع‌ترین شکل از طریق مترو برای زیارت به حرم مطهر بروند.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه فاز اول خط سه متصل کنندهٔ شبکه مترویی شهر به یکدیگر است خاطرنشان کرد: فاز اول باهمت همه به‌ویژه همکارانمان در قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به‌سرعت در حال اجرا است و امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

قلندر شریف ادامه داد: همچنین اکنون همزمان حفاری باقی‌مانده تونل خط سه و تونل خط چهار نیز با سرعت مناسبی در حال انجام است.

وی افزود: درمجموع امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی ازجمله مترو و اتوبوس خواهیم بود که تأثیر خوبی بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

تلاش قرارگاه خاتم برای سرعت بخشیدن به بهره برداری از خط سه قطار شهری 

سردارعبدالرضاعابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) نیز در این مراسم اظهارکرد: قرارگاه خاتم در پروژه های زیرساختی از دهه ۸۰ آغاز به کار کرد و اکنون در ۹ استان از جمله خراسان رضوی و شهر مشهد فعالیت های زیادی دارد.

وی اضافه کرد: امروز بسیار خوشحال هستیم که با تلاش متخصصان قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و پشتیبانی های شهرداری مشهد شاهد تست گرم فاز اول خط سه مترو این کلان شهر هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه فاز اول پروژه به طول ۶ کیلومتر دارای ۵ ایستگاه است که یکی از آنها منتهی به حرم مطهر خواهدشد اظهارکرد: در فاز اول، دو ایستگاه از جمله باب الجواد(ع) راه اندازی خواهد شد که باعث تسهیل دسترسی زائران به حرم مطهر امام رضا(ع) می شود.

عابد گفت: با بهره برداری از فاز اول خط سه مترو مشهد این خط به خط یک، دو و در آینده چهار مترو مشهد متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت های شهرداری و شورای شهر مشهد و تلاش همکارانمان در قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به سرعت شاهد بهره برداری از این فاز باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز