خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان:

نگین فیروزه ای گنبد سلطانیه صدر نشین بیشترین بازدید ها در استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۵۶۱

سهم ۲۰ درصدی بازدید از آثار تاریخی زنجان از مجموعه آثار تاریخی در کشور

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان گفت: طبق آمارها تاکنون گنبد سلطانیه، موزه مردم‌شناسی و رختشویخانه زنجان جزو ۲۰ درصد آثار پربازدید تعطیلات نوروزی در بین ۲۶۰ موزه و پایگاه کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، سید سعید صفوی،  با اعلام این خبر، گفت: استان زنجان طبق آمار فروش بلیت در بازدید مسافران و گردشگران از آثار تاریخی از قبیل گنبد سلطانیه، رختشویخانه و موزه مردان نمکی، موزه صنایع دستی، معبد داش کسن و خانقاه چلبی اوغلی رتبه ۱۲ کشور را کسب کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، ادامه داد: استان زنجان تاکنون در میزان بازدید از جاذبه های طبیعی دیگر نیز آبشارها، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و تفرجگاه ها وضعیت خوبی داشته است و میزان بازدید صورت گرفته از این آثار در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر برآورده می شود.

وی، با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته استان، میزبان گردشگران و مسافرانی از ۶۲ کشور دنیا بود، اظهار داشت: بیشتر این گردشگران از کشورهای چین، عراق، ترکیه و روسیه بوده اند.

 دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با بیان اینکه این استان جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کم نظیر و حتی خاصی را در خود جای داده است، گفت: آثار شاخص استان، محلی برای بازدید و حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز