خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان زنجان خبرداد؛

کشف پیش‌دستانه کلاهبرداری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۵۵۱

رئیس پلیس فتای استان زنجان، از کشف پیش‌دستانه کلاهبرداری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی با شگرد جعل و ایجاد مبلغ حبابی روی کارت‌های NFC خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، سرهنگ سیداحمد موسوی، امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برابر اخبار و گزارش‌های مردمی مبنی بر کلاهبرداری با فروش کارت‌های NFC، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت.  با انجام تحقیقات از مال‌باختگان و گرفتن دستور قضایی، دو نفر متهم به هویت‌های معلوم در زنجان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتای زنجان انتقال داده شدند.

رئیس پلیس فتای استان، ادامه داد: با بررسی‌های فنی مشخص شد این دو متهم از طریق اپلیکیشن موبایلی با دستکاری روی کارت‌های NFC اقدام به ایجاد موجودی به نام بانک‌های مختلف می‌کردند و با اقدامات متقلبانه با ادعای موجودی کلان، کارت‌ها را می‌فروختند.

سرهنگ موسوی، افزود: متهمان در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند؛ ولی در مواجهه با مدارک و مستندات به کلاهبرداری از افراد با این شگرد اعتراف کردند.

وی، با بیان اینکه با هوشیاری کارگاهان پلیس فتا از ۴۰ فقره کارت مکشوفه از متهمان، بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان موجودی به‌صورت حباب احصا شد، گفت: متهمان با فروش این کارت‌ها در معاملات کلان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند که قبل از رسیدن به مقاصد خود روانه زندان شدند.

رئیس پلیس فتای استان،افزود: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق سایت پلیس فتا یا سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز