خبرگزاری کار ایران

برپایی ۴۸ بازارچه صنایع دستی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۰۹۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۴۸ بازارچه صنایع دستی در آستانه تعطیلات نوروز با هدف معرفی و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی در شهرستان های این استان بر پا شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید جواد موسوی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای ۹۴ رشته فعال صنایع دستی است که حدود ۲۳ هزار هنرمند در این حوزه فعالیت دارند و این استان از حیث شمار هنرمندان صنایع دستی رتبه نخست کشور را دارد.

وی اظهار کرد: هر سال یک سوم جمعیت ایران به مشهد سفر می کنند و این امر فرصتی برای معرفی و فروش محصولات صنایع دستی هنرمندان است، در این راستا راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی و افزایش پوشش بیمه تامین اجتماعی از اقدامات حمایتی انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی همچنین از بازارچه‌های صنایع دستی نوروزی در مکانهای مشخص شده در شهرستانها و مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی استان خبر داد.

موسوی در ادامه گفت: ایجاد سه هزار اشتغال، صدور و تمدید چهار هزار مجوز کارگاهی و انفرادی برای هنرمندان و پرداخت ۲۶۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال خانگی به آنان از اقدامات مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در یک سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز