خبرگزاری کار ایران

منتخب مردم استان قزوین در مجلس خبرگان:

سعی دارم نیروهای مستعد قزوین را کنار هم قرار دهم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۲۶۰

خود را متعلق به به جناح خاصی نمی‌دانم

منتخب مردم استان قزوین در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: قزوین از استعدادهای بسیار بالایی برخوردار است، اما خیلی از این نیروها به جای اینکه کنار هم باشند مقابل هم قرار گرفته‌اند و این باعث شده نیروها به هدر برود و آنطور که باید و شاید نتیجه نداشته باشد‌، من تلاش دارم این‌ها را کنار هم قرار دهم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست صمیمانه آیت‌الله حسین مظفری، منتخب مردم استان قزوین در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

آیت‌الله مظفری در این نشست با اشاره به حضور مردم در انتخابات یازدهم اسفند ماه گفت: به رغم مشکلاتی که در کشور وجود دارد و باوجود همه سیاه نمایی‌هایی که رسانه‌های معاند بویژه در طول چند ماه گذشته انجام داده بودند، حضور بالای 40 درصدی ملت در انتخابات پیام خوبی داشت.

حضور مردم نشان داد که ملت ما پای نظام هستند

منتخب مردم استان قزوین در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضور مردم نشان داد که ملت ما پای نظام هستند و رهبرشان را تنها نمی‌گذارند.

وی در ادامه با تقدیر از تمام دست اندرکاران برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: کاندیداهای مجلس خبرگان و شورای اسلامی هم با حضور خود تنور انتخابات را گرم کردند که جای قدردانی دارد.

مظفری بیان کرد: امیدواریم منتخبین مردم در سطح استان و کشور بتوانند به توفیق الهی این بار مسئولیت را به خوبی به دوش بکشند و به مقصد برسانند.

مظفری با اشاره به اینکه وحدت و انسجام توصیه‌ای قرآنی است، گفت: قزوین از سرمایه‌های انسانی و طبیعی خوبی برخوردار است و اگر آنطور که باید هم‌افزایی داشته باشند سطح استان از آنچه که درحال حاضر است، ارتقا پیدا می‌کند و برای کشور هم کمک خواهد بود.

منتخب مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از وظایف نانوشته خبرگان هر استان تلاش برای انسجام و وحدت بیشتر است و باید سعی کنند احزاب، گروه‌ها و سلیقه‌های مختلف را برادرانه کنار هم قرار دهند، وظیفه خودم می‌دانم که در این جهت تلاش کنم.

وی تاکید کرد: مسئولین باید برادرانه کنار هم بنشینند و برای خدمت به مردم و نظام با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مظفری درباره استفاده از ظرفیت نخبگان در استان اظهار کرد: کار اجرایی وظیفه خبرگان نیست و نمی‌توان قول داد: البته تلاش می‌کنیم تا مسئولین را در این حوزه متقاعد کنیم که ظرفیت نخبگان بکار گرفته شود.

خود را متعلق به به جناح خاصی نمی‌دانم

وی اسوه و الگوی خود را رهبری دانست و عنوان کرد: رهبری با گروه‌های مختلف تعامل دارند، من هم خودم را انقلابی و ولایی می‌دانم، البته متعلق به گروه و جناح خاصی نمی‌دانم و منتخبین باید خود را خادم همه مردم بدانیم بدون اینکه خود را متعلق به جناح خاصی دانسته و حمایت کرد.

منتخب مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری درباره نظارت بر عملکرد رهبری اظهار کرد: خبرگان موظف هستند عملکرد رهبری را رصد کنند و برای تشخیص این موضوع باید نهادهای تحت نظر رهبری هم رصد شود، به نظر من اطلاع رسانی در این زمینه ضعیف بوده و باید نظارت‌ها و ابهاماتی که پیگیری شده به نظر عموم مردم برسد.

ضرورت اطلاع رسانی عملکرد نظارتی مجلس خبرگان

وی درباره بعد نظارتی خبرگان بیان کرد: در مجلس خبرگان کمیسیون‌هایی وجود دارد که به طور پیوسته تشکیل جلسه داشته و مسایل را رصد می‌کنند، نباید مردم فکر کنند خبرگان ملاحظاتی دارند، لازم است تا جایی که محدودیت امنیتی ندارد، اطلاع رسانی به صورت شایسته صورت گیرد.

مظفری گفت: اینطور نیست که برخی رای آورده باشند و بعد هشت سال بیایند، حضور داشتند اما حضورشان ضعیف بوده است.

وی تبیین را یکی از وظایف خبرگان دانست و تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌های کلان پشت پرده‌هایی دارد که حتی شاید برخی مسئولین هم از آن اطلاع نداشته باشند، اگر نسبت به آن‌ها آگاهی باشند، همراهی می‌کنند، خبرگان می‌توانند این موضوع را تبیین کنند.

دیدار با مردم در شهرستان‌های مختلف جزء برنامه‌ها قرار دارد

منتخب مردم استان قزوین در دوره ششم مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دیدار با مردم شهرستان‌های مختلف در برنامه‌های ما قرار دارد و سعی می‌کنیم پای درد دل‌ها نشسته و در حد تلاش برای رفع مشکلات بکوشیم.

وی درباره ضرورت ایجاد انسجام گفت: باید به سیره ائمه (ع) برگردیم که ایشان دشمنان را به دوست تبدیل می‌کردند، متاسفانه گاهی دوستان خود را به دشمن تبدیل می‌کنیم و انگ‌های مختلفی می‌زنیم.

مظفری درباره درصد مشارکت اظهار کرد: برخی موارد باعث نارضایتی تعداد زیادی از مردم شده که باید به آن‌ها حق داد و مسئولین برای حل مشکلات تلاش کرد.

وی بیان کرد: دشمن کار خود را می‌کند اما سوء مدیریت‌هایی در کشور کم و بیش وجود دارد، در استان هم مشکلاتی که وجود دارد باعث شده سطح مشارکت مردم استان پایین باشد.

منتخب مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در استان نوعی سیاست‌زدگی دیده می‌شود، سیاسی بودن خوب است اما سیاست‌زدگی مطلوب نیست و این مشکلات استان مشارکت را پایین آورده و از متوسط، کشور هم کمی پایین‌تر بود، امیدواریم مسئولین استان تلاش کنند تا در دوره‌های بعدی ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز