خبرگزاری کار ایران

عضویت رایگان و بخشودگی جرائم در کتابخانه‌های عمومی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۷۴۵

اجرای هزار و ۱۴ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی به مناسبت دهه مبارک فجر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عضویت در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان تا ۲۲ بهمن ماه رایگان و جرایم دیرکرد کتاب به شرط بازگشت بخشوده می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، عاطفه زارعی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علاقه‌مندان تا ۲۲ بهمن ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه سامان و پرتال‌های کتابخانه‌ای و دریافت کد تخفیف عضویت رایگان، به عضویت کتابخانه مورد نظر خود درآیند.

وی تاکید کرد: همچنین اعضایی که منابع امانی‌شان شامل جرائم دیرکرد می‌شود، در صورتی که در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکرد خواهند شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۴ برنامه فرهنگی در ۱۱۸ کتابخانه عمومی سراسر استان پیش بینی شده و در حال اجرا است افزود: در شهرستان همدان ۱۸۱ برنامه، شهرستان ملایر ۱۸۰ برنامه، شهرستان نهاوند یکصد برنامه، شهرستان درگزین ۴۰ برنامه، شهرستان کبودراهنگ ۱۲۰ برنامه، شهرستان تویسرکان ۹۰ برنامه، شهرستان رزن ۵۷ برنامه، شهرستان اسدآباد ۷۲ برنامه، شهرستان فامنین ۶۷ برنامه و در کتابخانه مرکزی ۱۷ برنامه تدارک دیده شده که در حال اجرا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: برپایی عصر شعر فجرآفرینان پایتخت تاریخ وتمدن، گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان (جشن ملی، مشارکت پرشور،آینده روشن)، غرفه فرهنگی در پیاده راه بوعلی در روز راهپیمایی ۲۲بهمن، عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه و برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی فصل انتخاب از برنامه های شاخص این اداره کل در دهه مبارک فجر است.

زارعی ادامه داد: پرداختن به مساله جهاد تبیین و روشنگری برای حضور پرشور در انتخابات برای دخیل شدن در سرنوشت کشور، برگزاری ایستگاه نقاشی متری در کتابخانه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب باموضوع انقلاب اسلامی و انتخابات، دعوت از شخصیت‌های فرهیخته و معتمد شهرستان به عنوان سخنران جهت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت انتخابات در این ایام اجرایی می شود.

وی اظهار کرد: دیدار و تکریم خانواده‌های شهدا و حضور در مزار شهدا، تدارک ویژه برنامه‌های محافل ادبی و قرآنی در جهت اهمیت مقاومت و ظلم ستیزی در مکتب اسلام و سیره حضرت رسول اکرم (ص) همزمان با روز مبعث، برپایی مراسم جشن انقلاب همراه با ندای الله اکبر و نورافشانی در کتابخانه‌های مرکزی استان و شهرستان‎ها پیش بینی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان درباره رشد کتابخانه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۹ کتابخانه عمومی شهری در استان همدان وجود داشت که امروز به برکت این نظام مقدس ۱۱۸ کتابخانه در سراسر استان در شهرها و روستاها برپا شده است.

زارعی ادامه داد: تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی نیز از حدود ۴۰ هزار نسخه به یک میلیون و پانصد هزار نسخه رسیده و سرانه کتاب به ازای هر ۱۰۰ نفر از ۳.۶۷ به ۸۷ ارتقا یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز