خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

تعهد حدود ۴۵ هزار نفری اشتغال مازندران در سال ۱۴۰۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۶۲۱

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: برای سال جاری تعهد اشتغال استان ۴۴ هزار و ۴۹۸ نفر است که تاکنون با همراهی مسئولان دستگاه‌های اجرایی ۸۴۸ شغل ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، علی باقری عصر شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری تعهد اشتغال استان مازندران در سال‌جاری را ۴۵ هزار و ۴۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس خوداظهاری دستگاه‌های اجرایی به ایجاد ۴۴ هزار و ۴۹۸ نفر اشتغال متعهد شدند که تاکنون ۸۴۸ شغل ایجاد شد.

وی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم با همراهی مسئولان دستگاه‌های اجرایی آن را به نحو مطلوبی محقق کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تعهد استان مازندران در سال ۱۴۰۲ در سامانه رصد ۴۸  هزار و ۹۹۰ بوده که پایان فروردین ۶۲ هزار و ۷۹۸ در سامانه رصد اشتغال با ۱۲۸,۲ درصد عملکرد ثبت شده است.

وی گفت: از این میزان ۲۴۰ درصد در حوزه کشاورزی، ۳۲ درصد در بخش صنعت و ۴۴ درصد در حوزه خدمات بوده است.

باقری با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده به تفکیک، ۳۷ درصد زن و ۶۳ درصد مرد بوده است و افزود: به تفکیک نوغ شغل نیز دولتی غیر رسمی ۱ درصد، کارفرمایی حقیقی ۷ درصد، خوداشتغالی ۸۲ درصد و کارفرمایی حقوقی ۱۰ درصد بوده است.

وی گزارش اشتغال ثبت شده در سامانه رصد به تفکیک مقاطع تحصیلی شاغلین را در رشته دکترا یک درصد، فوق لیسانس ۲ درصد، لیسانس ۸ درصد و فوق دیپلم را ۲ درصد اعلام کرد.

باقری افزود: تعهد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد به تفکیک شهرستان بدین صورت بوده است: تعهد اشتغال سال ۱۴۰۲، ۴۸ هزار و ۹۹۰ اشتغال، تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، ۶۲ هزار و ۷۹۸ اشتغال، دانش آموختگان مقطع فوق دیپلم تا دکتری ۷ هزار و ۷۰۷ و درصد تعهد اشتغال ایجاد شده در شهرستان‌ها ۱۲۸/۲ تعهد بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز