خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری استان:

802 کیلومتر از راه‌های روستایی قزوین به بهسازی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۲۷۴

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: درحال حاضر از ۲ هزار و ۶۷۵ کیلومتر راه روستایی استان، ۸۰۲ کیلومتر آن به بهسازی و روکش آسفالت نیاز دارد.

به گزارش ایلنا، امیر علیپور گفت: در حال حاضر ۶۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان خاکی است که آسفالت ۳۳۰ کیلومتر آن در اولویت قرار دارد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین ادامه داد: راه‌های خاکی متعلق به روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده و برای آسفالت آن به چهار سال زمان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه برای آسفالت راه‌های روستایی از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نیز کمک گرفته شده است، تصریح کرد: تاکنون برای ۱۶۵ کیلومتر از راه‌های خاکی استان قرار داد منعقد شده است.

این مسئول در مورد وضعیت کلی راه‌های روستایی استان قزوین، اظهار کرد: مسایلی مثل یخبندان، عبور کامیون‌های با بار غیرمجاز از معادن و همچنین عمر بالای آسفالت‌ از عوامل مهم تخریب و فرسایش آسفالت در راه‌های روستایی است که ترمیم آن به اعتباری معادل ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین این استان دارای ۵۵۷ کیلومتر راه فرعی است که ۲۰ درصد آن، یعنی معادل ۱۰۷ کیلومتر نیاز به بازسازی دارد که اعتبار آن نیز 3 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز