خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی:

رسانه‌ها افسران جنگ نرم نظام و کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۷۳۳

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: رسانه ها افسران جنگ نرم نظام و کشور هستند که در برهه های مختلف در کنار نظام بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا نوروزی در همایش رسانه و حماسه حضور که با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار شد گفت: انتخابات اخیر خانه مطبوعات استان یکی از پرشکوه ترین و بی حاشیه ترین انتخابات سال های اخیر بود که با حضور ۸۵ درصد از اعضای خانه مطبوعات استان برگزار شد.

نوروزی با تبریک به منتخبین خانه مطبوعات استان ابراز امیدواری کرد این منتخبین بیشتر از سالهای گذشته در اختیار اعضای خانه قرار گیرند.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو در ۱۱ اسفند ماه گفت: انتظار حماسه تاریخی دیگری از مردم داریم که نشانگر ایرانی قدرتمند و متحد باشد.

وی از رسانه ها به عنوان  افسران جنگ نرم نظام و کشور نام برد و افزود: با تلاش طلایه داران رسانه شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از برگزاری جشنواره حماسه حضور در استان خبر داد و گفت: این جشنواره در ۳محور گزارش خبری،گزارش تصویری و یادداشت و مقاله برگزار می شود.

نوروزی ادامه داد: فقط شرکت کنندگان در مراسم رسانه و حماسه حضور  می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی مهلت  ارسال آثار به این جشنواره را ۳۰ بهمن ماه سالجاری عنوان کرد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره قبل از آغاز انتخابات برگزار خواهد شد.

رسانه ها نقش تاثیر گذاری در تبیین راهبردهای انتخابات دارند

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: اهمیت امر انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که انتخابات یکی از آینه های تمام نمای مردم سالاری دینی است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات ترسیم کرده اند و رسانه در تبیین این راهبردها نقش بسیار موثری دارد.

وی افزود: رسانه می بایست اهمیت مجلس که در رأس امور قرار دارد و می تواند با قانونگذاری دقیق، فنی، بروز و در زمان خود با توجه به نیازمندیهای جامعه و نقش نظارتی خود در توسعه کشور نقش موثری ایفاء نماید را تبیین کند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف رسانه ایجاد احساس مسئولیت مردم بر اجرای حق و تکلیف شهروندی بر نقش مستقیم خود در سرنوشت کشور با روشنگری و بیان توانمندی و ظرفیت های عادلانه کاندیداها متخصص، بدور از جبهه بندی های سیاسی است.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: راهبرد دیگری که مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند سلامت انتخابات است که در این حوزه نیز اصحاب رسانه به عنوان ناظران منصف و نمایندگان اذهان عمومی مردم نقش بسیار قوی و ارزشمندی با آسیب شناسی می توانند ایفاء کنند و کمک کنند انتخابات سالم، بی مسأله و بدور از جرم و تخلف را شاهد باشیم.

عتباتی تاکید کرد: اصلی ترین ویژگی نماینده مجلس قانون‌مندی است و باید تلاش کرد همه اقدامات در حوزه انتخابات بر مبنای قانون باشد و این ایام فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی یک مجلس انقلابی که خصوصیات آن در بیانات مقام معظم رهبری و بزرگان دینی به آن اشاره شده است پرداخته شود و بدون شک نقش رسانه در این امر مهم نیز ارزشمند است.

تاکید به رقابت در یک فضای اخلاقی و قانونی، طرح نیازمندی های کشور به کاندیداها از سوی اصحاب رسانه، کمک به سلامت فضای مجازی و در نظر گرفتن انصاف و عدالت در عملکردها و نقد ها از دیگر تاکیدات عتباتی در این همایش بود.

عتباتی تاکید کرد: چشم دشمنان ما به انتخابات پیش‌رو می باشد از این رو همه باید برای مشارکت حداکثری و در یک فضای سالم و بدون تنش تلاش کنیم و اهمیت این حضور پرشور را تبیین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز