خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

مبارزه با بیماری‌های مهم گندم و جو در سطح 13980 هکتار اردبیل انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۰۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مبارزه با بیماری های مهم گندم و جو در سطح 13980 هکتار اردبیل انجام شد.

به گزارش ایلنا،  نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری 384 هزار و 877 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم و جو رفته است و عملیات ضد عفونی بر علیه بیماریهای قارچی نیز به میزان 40 هزار و 619 تن صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری بالا بودن حدود چهار درجه‌ای متوسط دمای هوا در فصل پاییز نسبت به بلند مدت و عدم وقوع یخبندان موجب بروز و طغیان تعدادی از عوامل خسارت‌زا از جمله شته روسی و شته سبز گندم و پروانه پشت الماسی موسوم به بید کلم در زراعت‌های پاییزه گندم، جو و کلزا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد:  وضعیت امسال کاملا متفاوت از سال‌های گذشته است و در یک شرایط کاملا استثنایی مبارزه با علف‌های هرز ترپک، خردل وحشی، چچم و بروموس درسطح 6 هزار و 920 هکتار در مناطق شمالی استان انجام شده است.

نوبخت بیان کرد: کارشناسان اجرایی جهاد کشاورزی استان با تشخیص به‌موقع شیوع این آفات با همکاری کشاورزان به‌خوبی توانستند با اجرای تدابیر پیشگیرانه مانع از طغیان این آفات در مزارع استان شوند. در سال زراعی جاری در سطح 7 هزار و 500 هکتار با شته معمولی، در سطح 13 هزار و 440 هکتار با شته روسی و در سطح 95 هکتار با سوسک سیاه مبارزه شده است.

وی ادامه داد: مبارزه با جوندگان مضر نیز در سال زراعی جاری در سطح 15 هزار و 663 هکتار صورت گرفته است و در سطح 10345 هکتار با زنگ قهوه‌ای، سفیدک سطحی در سطح 2 هزار و 885 هکتار ، سپتوریوزگندم در سطح 450 هکتار وز زنگ زرد در سطح 300 هکتار صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز