خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان:

امکانات درمان قزوین متناسب با جمعیت کارگری و بازنشسته نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۱۵۸

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین گفت: باوجود اینکه قزوین استانی صنعتی است و 60 درصد جمعیت آن کارگر و بازنشسته است، در درمان مشکلات جدی داریم و شهر صنعتی با تعداد بالای کارگر هنوز بیمارستان ملکی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین،  محمد امانی با اشاره به اینکه دولت به متناسب ‌سازی مستمری مشمولان قانون تامین اجتماعی توجهی ندارد، گفت: این موضوع در اصلاحیه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و احکام، تبصره‌ها و جداول منابع و مصارف آن مشخص است.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین ادامه داد: عدالت در بهره‌مندی از منابع عمومی ایجاب می‌کرد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هم مانند مابقی کارمندان بازنشسته به صورت برابر از اعتبارات و کمک‌های دولتی و عمومی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: در این شرایط انتظار می‌رفت اگر دولت اعتباری از منابع عمومی برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اختصاص نمی‌دهد حداقل بخشی از بدهی‌های معوقه و سنواتی خود به این سازمان را به صورت نقدی پرداخت کند تا سازمان بتواند از محل منابع خود طرح متناسب ‌سازی را اجرا کند.

این فعال حوزه کارگری گفت: متاسفانه گویی دولت و نمایندگان مجلس به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به چشم فرزند ناتنی نگاه می‌کنند در حالی که این بازنشستگان همیشه وفاداری خود به کشور و نظام را در شرایط مختلف نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه براساس قانون باید درمان رایگان برای افراد جامعه فراهم شود، گفت: از دهه هفتاد سهم سازمان تامین اجتماعی کم کم کاهش پیدا کرده و در حال حاضر هم حدود 400 قلم دارو از شمول سازمان تامین خارج شده و بیمه فقط حدود 20 تا 30 درصد هزینه را پوشش می‌دهد.

امانی یادآور شد: هنوز بیمه رایگان برای کارگران محقق نشده و امروز کارگران بازنشسته قادر به تامین هزینه درمان خود نیستند و برخی بیمارستان‌های خصوصی با بیمه قرارداد ندارند که مشکل ساز شده است.

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین اظهار کرد: از نمایندگان مجلس و دولت انتظار داریم در افرایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بازنگری کرده تا این افراد دغدغه معیشت نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز