خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

تبدیل ۷۵۰ هکتار اراضی دیم روستای رنگین بان به آبی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۳۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با احداث ایستگاه پمپاژ رنگین بان، ۷۵۰ هکتار اراضی دیم روستای رنگین بان به آبی تبدیل می شود.

به گزارش  ایلنا، سید عماد شاهرخی روز پنجشنبه بیست و نه آذر ماه در دیدار با فرماندار پلدختر،  اظهار کرد: در سیل سال ۹۸ ایستگاه پمپاژ رنگین بان صددرصد تخریب شده بود عملیات جانمایی و انتقال ایستگاه مذکور به ۲۲۰ متر ارتفاع بالاتر از مکان قبلی صورت گرفت.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ۷۵۰ هکتار اراضی روستای «رنگین بان» از دیم به آبی تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: امیدواریم طی هفته های آینده کار آن به اتمام برسد و آب را به مخزن تعبیه شده انتقال دهیم تا کشاورزان بتوانند حداقل از این ایستگاه به صورت ثقلی استفاده کنند تا بتوانیم سیستم های تحت فشار آبیاری را برای این ایستگاه نصب کنیم.

شاهرخی در خصوص ایستگاه های پمپاژ سرنجه زیودار نیز اظهار کرد: ایستگاه پمپاژ سرنجه زیودار پلدختر جهت مشرب نمودن حدود ۴۰۰ هکتار از باغات انجیر این منطقه دارای اهمیت بسزایی است.

وی تصریح کرد: این ایستگاه در سیل ۹۸ به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شد و با جانمایی؛ خط انتقال به صورت کامل انجام شده است و در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است و طی هفته های آینده این ایستگاه پمپاژ تکمیل و به بهره برداران تحویل داده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: با افتتاح ایستگاه‌های پمپاژ نیمه‌تمام ارزش‌ افزوده و میزان تولیدات کشاورزی استان چند برابر خواهد شد.

 وی افزود: کشاورزی در استان محروم لرستان بسیارپر رونق است و این تنها به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی این منطقه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: از تمام شرایط و امکانات برای کمک به کشاورزان و دامپروران استفاده می‌کنیم تا به پیشرفت اقتصادی حوزه کشاورزی برسیم.

وی ادامه داد: استعداد و روحیه جهادی در بین مردم ما به وفور احساس می شود و همین امر می تواند ما را در رسیدن به توسعه، رشد و تعالی یاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز