خبرگزاری کار ایران

استاندارفارس تاکید کرد؛

لزوم مدیریت مصرف آب در ادارات و دستگاه‌های دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۳۷۰

استاندارفارس بر لزوم مدیریت مصرف آب در ادارات و دستگاه‌های دولتی تأکید کرد و گفت: ادارات و دستگاه‌ها می‌توانند در بخش آب شرب با استفاده از شیرهای پدالی و خودکار در وضوخانه‌ها به ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب کمک کنند.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه روز چهارشنبه در همایش هم‌اندیشی دبیران شورای اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی فارس افزود:  البته استفاده از این تجهیزات در مقایسه با حدود چند میلیارد مکعب مصرف آب استان در تمام حوزه‌ها شاید به لحاظ کمیت کمک چندانی به کاهش چشمگیر مصرف آب نکند اما می‌تواند به عنوان یک اقدام برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب تأثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: به دنبال انجام چنین اقداماتی است که می‌توانیم در بخش آب کشاورزی که بیشترین حجم تأمین آب استان فارس را به خود اختصاص می‌دهد از کشاورزان انتظار داشته باشیم کاشت سنتی و غرقابی محصولات را محدود کرده و به سمت استفاده از روش‌های نوین آبیاری بروند. ایمانیه افزود: همچنین در بخش آب صنعت باید از صنعتگران بخواهیم با تغییر تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های نوین و بازچرخانی و استفاده از پساب، مصرف آب را به حداقل برسانند.

استاندار فارس گفت: سالانه هزینه بسیاری صرف تأمین آب می‌شود که با توجه به لزوم حفاظت از منابع آبی و پرهیز از اسراف که از آموزه‌های دین اسلام است، ضرورت دارد بخشی از این هزینه‌ها صرف فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب شود.

وی از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس خواست در کمترین زمان ممکن، وضعیت نمازخانه‌های ادارات استان را بررسی کرده تا نسبت به رفع مشکلات و کمبودهای احتمالی اقدام شود.

ایمانیه ادامه داد: نمازخانه‌ها باید هم از نظر فضای فیزیکی و هم از نظر تجهیزات، تأمین باشند و برای پرسنل و مراجعان به ادارات جذابیت داشته باشند.

لزوم مدیریت مصرف آب در ادارات و دستگاه‌های دولتی

استاندار فارس با بیان اینکه اقامه نماز در ادارات باید خودجوش باشد و کارمندان یکدیگر را به خواندن نماز جماعت ترغیب کنند گفت : بیان معنویات و تاثیر نماز در زندگی افراد وجامعه در وقت اقامه نماز می تواند تاثیر زیادی بر کارمندان داشته باشد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور هم در این نشست با تقدیر از اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی گفت: در یک نظر سنجی ۹۰درصد از جامعه آماری گفتند ما نماز را از خانه یاد گرفتیم، سرمایه‌گذاری فرهنگی خانواده بسیار مهم است، مادر در خانواده فرهنگ نماز خوانی را برای فرزند آغاز می‌کند و این فرهنگ در مدرسه نهادینه می‌شود؛ بنا بر این تمرکز ترویج فرهنگ نمازخوانی بایستی بر خانواده و مدرسه متمرکز شود.

احمد زرهانی افزود: ارتباط با روحانیت بسیار مهم است، تعامل با علما رمز پیروزی است، روحانیت باید بتواند با نسل نو ارتباط پیدا کند، تلخی ها تحمل شود، روحانیت باید پاسخگوی نسل جوان باشد و شبهه را از بین ببرد.

وی ادامه داد: در محیط‌های اداری هم روحانیت باید حضور مؤثر داشته باشد، کارمندان انسان‌هایی با خدا هستند باید فرصت نماز جماعت در محیط اداری فراهم شود، کارفرمایان هر چند دغدغه خروجی بهینه شرکت متبوع خود را دارند ولیکن به موازات آن در محیط‌های اداری اتاق فکر تشکیل شود و فرهنگ نماز خوانی ترویج داده شود.

زرهانی گفت: در حال حاضر حکومت مبتنی بر عدل آخر الزمان را دنبال می‌کنیم و با شناخت تحولات و مهندسی تولید محتوا، حوزه نماز می‌تواند نقش تأثیرگذاری در جامعه داشته باشد.

سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس هم گزارشی از وضعیت منابع آب استان فارس و میزان بارندگی و آب پشت سدهای در حال بهره‌برداری را ارائه داد و گفت: در کنار وظیفه ذاتی و فرهنگ دینی برآمده از فقه شیعی، اقامه نماز جماعت همه روزه در نمازخانه شرکت آب منطقه ای برگزار می‌شود و روحانیون هم در کارگاه‌های فعال طرح‌های منابع آب حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز