خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

مصوبه مجلس به خروج نیروی کار از پوشش تامین اجتماعی منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۲۸۹

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت درخواست داریم از مجلس بخواهند در این مصوبت تجدیدنظر کنند.

عیدعلی کریمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به تصویب افزایش سن و سابقه بازنشستگی در مجلس گفت: با افزایش سن و سابقه نه تنها مشکل تامین اجتماعی حل نخواهد شد؛ بلکه نیروی کار از کشور مهاجرت می‌کند یا امکان دارد از تحت پوشش تامین اجتماعی خارج شود. بیشتر نمایندگان مجلس متوجه نشدند چه طرحی را تصویب کرده‌اند. گویی در مجلس برخی از برخی دیگر تبعیت می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: ما جامعه کارگری درخواست داریم در این موضوع تجدیدنظر کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر یک سوم بازنشستگان ما مستمری‌بگیر هستند، با قطعی شدن این مصوبه، کارگر باید تا سن ۶۲ ‌سالگی کار کند، حرف ما این است مگر یک کارگر چقدر عمر می‌کند که تا این سن باید کار کند، آیا در این صورت می‌تواند از بازنشستگی خود استفاده کند؟

این فعال حوزه کارگری ادامه داد: رئیس مجلس اعلام کرد همان ۳۵ سال سابقه برای بازنشستگی باقی است، اما او نگفته است که حداقل سن ۶۲ سالگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه اعلام می‌کنند امید به زندگی افزایش پیدا کرده، گفت: اگر دقیق نگاه کنیم اینطور نیست، درحال حاضر یک کارگر باید چند شیفت کار کند تا بتواند زندگی کند، با این روند جدید تعداد زیادی از بازنشستگان به سن بازنشستگی نخواهند رسید و بازنشستگی معنایی نخواهد داشت.

کریمی تاکید کرد: از شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت درخواست داریم از مجلس بخواهند در این مصوبت تجدیدنظر کنند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین این تصمیم برای کارگرانی که با قراردادهای قدیم کار می‌کنند به‌نوعی خلاف قانون است و می‌توان گفت مجلس که وظیفه قانون‌گذاری دارد، خلاف قانون عمل کرده است.

وی بیان کرد: اگر هدف از این مصوبه اقتصاد و مردم بوده‌، به نظر نمی‌رسد به هدف برسد؛ چراکه اگر اصلاح نشود مردم از پوشش تامین اجتماعی خارج خواهند شد. در این صورت تامین اجتماعی چطور می‌خواهد حقوق بازنشستگان را پرداخت کند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز