خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

مشکلات بخش تولید و صادرات در عرصه ملی است / توسعه صادرات مشکلات قانونی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۲۲

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: علی رغم ظرفیت های بزرگ برای صادرات، با مشکلات قانونی در عرصه ملی مواجه هستیم که لاینحل ماندن آنها برای تولید و صادرات مشکل‌ساز خواهد بود.

به گزارش ایلنا از تبریز، محمدجعفر عظمایی در بیست و هفدمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران در تبریز، افزود: این همایش یکی از برنامه‌های راهبردی کشور بوده که تصمیم ساز و تعیین کنند مسیر صنعت برای دولت و بخش خصوصی بوده است و امروز بیست و هفتمین دوره خود را طی می‌کند.

وی ادامه داد: مشکلات بخش تولید و صادرات در عرصه ملی است و مشکلی در سطح استانی نیست که آن را حل نکنیم. همگرایی مسئولان استانی و بخش خصوصی در این زمینه ستودنی است.
 
عظمایی ادامه داد: ما از ظرفیت ستاد تسهیل تولید و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برای حل مشکلات پیش رو استفاده می‌کنیم، اما علی رغم این ظرفیت ها با مشکلات قانونی هم مواجه هستیم که لاینحل ماندن آنها برای تولید و صادرات مشکل ایجاد می‌کند.
 
وی گفت: عدم تخصیص ارز به واحد‌های تولیدی صادرات محور و مشکلات موجود در بحث ایفای تعهدات ارزی مشکلات جدی در حوزه تجارت و صادرات را ایجاد کرده است و این مشکل جدی رغبت برای صادرات را کم کرده و فضا را برای تجارت غیرقانونی فراهم کرده است.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: بانک مرکزی و دستگاه‌های مربوطه با همکاری یکدیگر می‌توانند با استفاده از ظرفیت های قانونی موجود این مشکلات را حل کنند.
 
عظمایی گفت: بنده به عنوان متولی صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی هیچ اختیاری برای حل این مشکلات تجار و صادرکنندگان ندارم و ادامه این مسأله ها در صادرات موجب کاهش سهم ما در صادرات و در نهایت کاهش صادرات غیرنفتی کشور خواهد داشت.
 
وی هدف گذاری ما در سال جاری برای صادرات غیرنفتی ۱.۶ میلیارد دلار است و ما در بحث صادرات محصولات پتروشیمی و صنعت فرش مشکلاتی داشتیم که صادرات استان را دچار مشکل کرده بودند که تلاش کردیم این مشکلات را حل کنیم و تا پایان سال نتایج آن در ارقام صادرات استان نمایان خواهد شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز