خبرگزاری کار ایران

هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۳۸۷

هوای کلانشهر اصفهان صبح روز جمعه با شاخص کیفی بالای ۱۵۰( AQI) برای عموم مردم ناسالم است و همچنان به شهروندان توصیه می‌شود که از خانه‌های خود برای کارهای غیر ضروری خارج نشوند.

به گزارش ایلنا، اصفهان از ابتدای هفته روزهای آلوده‌ای را پشت سرگذاشت و امروز جمعه با وجودیکه اداره‌ها و مدارس تعطیل هستند و خودروها کمتر در سطح شهر تردد می‌کنند، هوا همچنان آلوده است.

طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در ساعت ۱۰ روز جمعه با عدد ۱۵۹ ( AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم مردم قرار دارد.

شاخص کیفی هوای اصفهان در ایستگاه کِردآباد با ۲۰۳ (AQI) در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم و در احمدآباد، انقلاب، خرازی، دانشگاه صنعتی، رهنان، زینبیه، میرزا طاهر و ولدان با رقم بالای ۱۵۰(AQI) در وضعیت قرمز و ناسالم برای همه گروه هاست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسیدکربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار «سطح نارنجی» اعلام کرد که از جمعه تا سه‌شنبه آینده بدلیل تشدید شرایط پایداری هوا با افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد غلظت آلاینده ها تا شرایط ناسالم برای همه گروه های سنی در اصفهان، لنجان، فلاورجان، کوهپایه، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف آباد و کاشان مواجه خواهیم شد.

در این اطلاعیه تصریح شده است که در صورت رعایت نکردن و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به‌ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی وجود دارد.

بر همین اساس بر کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و پرهیز از خروج غیر ضروری از منزل و فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز