خبرگزاری کار ایران

مشهد میزبان روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۸۴

رئیس شورای شهر مشهد گفت: دهم و یازدهم آبان‌‎ماه، مشهد میزبان روسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور خواهد بود.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن موحدیان با بیان اینکه مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان کشور، تشکلی است که با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام بین این ۳۱ شهر کشور شکل گرفته، اظهارکرد: تاکنون ۶۸ اجلاس با محوریت این مجمع شکل گرفته و در روزهای دهم و یازدهم آبانماه، شاهد برگزاری شصت و نهمین دوره این اجلاس‌ به میزبانی مشهد خواهیم بود.

وی گفت: هدف کلی اجلاس، اشتراک‌گذاری تجربیات شهرها، نقد و بررسی مسائل مشترک و ارائه پیشنهادات مختلف درخصوص موضوعات مربوط به مدیریت‌های شهری است تا به شورای عالی استان‌ها، مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط ارسال شود.

موحدیان افزود: بخشی از این پیشنهادات تبدیل به قانون شده و یا در شورای عالی استان‌ها به تصویب می‌رسد و جامعه شورایی کشور امکان استفاده از آن را پیدا می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: رفع ابهاماتی که معمولا در اجرای مسائل مختلف همچون قانون مالیات بر ارزش افزوده پیش می‌آید و بررسی و پیگیری مسائلی مانند ترافیک، موضوعات محیط‌زیستی و غیره از دیگر محوریت‌های این نشست است.

موحدیان با بیان اینکه نشست‌های مجمع مشورتی تاکنون دستاوردهای خوبی داشته و مسائل و موضوعات مختلفی را رفع و رجوع کرده، گفت: پیشنهادات متعددی هم در بحث‌های کلان کشور همچون برنامه‌های توسعه داشته‌اند؛ پیشنهادات اصلاحی نیز برای برنامه هفتم توسعه، با محوریت و رویکرد توجه بیشتر به حوزه مدیریت شهری خواهیم داشت.

وی افزود: در این اجلاس دو روزه، ۱۲ موضوع مشخص در دستورکار کمیته‌های چهارگانه «فرهنگی و اجتماعی»، «سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری»، «توسعه و عمران شهری» و «حقوقی» قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: موضوع روز دنیا، حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به مردم مظلوم غزه است که یکی از موضوعات اصلی شصت و نهمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز