خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی لرستان:

بارش‌های پاییز و زمستان امسال در استان همراه با پدیده ال نینو است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۸۷۲

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: بارش‌های پاییز و زمستان امسال در این استان همراه با پدیده ال نینو است و بیش از حد نرمال خواهد بود.

به گزارش ایلنا، بهروز مرادپور روز شنبه - بیست و دو مهرماه - در نشست ستاد بحران استان اظهار کرد: بارش‌های پاییز و زمستان امسال همراه با پدیده ال نینو است، اما جای نگرانی نیست، چراکه این پدیده در نواحی استوایی و اقیانوس آرام رخ می‌دهد و تا کشورمان ۲۰ هزار کیلومتر فاصله دارد.

وی افزود: اما بروز پدیده ال نینو همراه با خسارات و تبعاتی خواهد بود که در این راستا لایروبی رودخانه باید در دستور کار قرار گیرد و آمادگی دستگاه های خدمات رسان ضروری است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه بارش های پاییز و زمستان امسال بیش از حد نرمال پیش بینی می شود، ادامه داد: از نیمه دوم آبان ماه تا نیمه اول آذرماه تا بیش از ۲۰ درصد از حد معمول است و از نیمه آذر ماه تا بهمن ماه ۱۰ تا ۴۰ میلیمتر افزایش بارندگی‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر در پاییز و زمستان امسال بیش از سالیان گذشته رخ خواهد داد، تاکید کرد: بارندگی های امسال متفاوت است، نقاط پرخطر مشخص شده و لایروبی رودخانه ها می‌تواند بسیاری از خسارات سیل را کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز