خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور؛

خط دوم آبرسانی از سددرودزن به شیراز به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۶۷۳

رئیسی: اگر آب و برق تأمین نشود زندگی مردم دچار مشکل می‌شود

با حضور رئیس جمهور، خط دوم آبرسانی از سددرودزن به شیراز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: با تأمین آب و برق فعالان اقتصادی در حوزه تولید می‌توانند فعال شوند لذا کار زیرساخت آب و برق بسیار اهمیت دارد.

سیدابراهیم رئیسی با اشاره به زیرساخت‌های جدی برای رونق تولید و توسعه یافتگی عنوان کرد و گفت: اگر آب و برق تأمین نشود هم زندگی مردم دچار مشکل می‌شود هم توسعه یافتگی را در استانی که هم قطب گردشگری، هم کشاورزی و هم در حوزه معادن می‌تواند بسیار فعال باشد، دچار مشکل کرده‌ایم.

رئیسی بیان کرد: در سال‌های گذشته اقداماتی برای این کار انجام شده است اما مهم‌ترین بخش کار در خط دو انتقال آب به شیراز طی دو سال اخیر انجام شده است که باعث می‌شود قریب نیمی از آب مورد نیاز شیراز از این خط تأمین شود. تاکنون این آب مورد نیاز از آب‌های زیرسطحی تأمین می‌شد که مشکلات همراه خود را دارد اما امروز با فعال شدن خط دوم انتقال آب این مشکلات پایان می‌پذیرد و کار بسیار بزرگی انجام شده است به ویژه بخش سخت کار که در این دو سال دنبال شده است.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران این طرح به ویژه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء که با ابتکار خود تونلی در راه آبرسانی احداث کند که بتواند کار آبرسانی و مشکلات احتمالی آن را تسهیل، تضمین و مصون‌سازی کند، گفت: افتتاح خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز برای تأمین نیمی از آب مورد نیاز شهر شیراز قابل تقدیر است.

وی ابراز امیدواری کرد: طرح‌های دیگری که در دست اقدام است مثل خط انتقال سوم که دارد آغاز می شود با همین مجاهدت کار دنبال شود.

علی اکبر محرابیان نیز در این مراسم گفت: امروز تلاش‌های قرارگاه خاتم الانبیا به نتیجه رسیده و مردم استان فارس شاهد افتتاح مجموعه‌های پروژه‌های آب و برق هستند که می‌تواند بخشی از توقعات و انتظارات آنان را برآورده کند.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد: با تکمیل طرح‌های دیگر هم بتوانیم شاهد رضایت بیش از گذشته مردم باشیم و در این راستا خدمت‌رسانی مناسبی انجام دهیم.

وی گفت: در استان فارس ۷ سد بهره برداری و ۳ سد در مراحل ساخت هستند که حضور قرارگاه خاتم‌الانبیا باعث بسیار مشهود و موثر است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح سد هایقر و سد نرگسی که از سدهای مهم استان هستند، هم باشیم.

این خط با طول ۷۸ کیلومتر خط انتقال با لوله فولادی و یک باب ایستگاه پمپاژ و ۴۴۲۲ مترتونل و ۳ مخزن بتنی هر یک به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در سال ۱۳۹۰ شروع و در سال ۱۴۰۲ به اتمام رسید. این طرح به منظور تامین آب آشامیدنی شهر شیراز تا افق ۱۴۰۵ و از سد درود زن به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز