خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پست فارس مطرح کرد؛

به سمت تبدیل شدن به سکوی تجارت الکترونیک حرکت کرده ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۲۵۴

در شش ماه گذشته ۷ میلیون مرسوله در استان جابه جا شده است

مدیرکل پست فارس گفت: در شش ماه گذشته ۷ میلیون مرسوله در استان جابه جا و ساماندهی شده است که نزدیک به ۵۰۰ هزار از این مرسولات مربوط به حوزه تجارت الکترونیک بوده است.

به گزارش ایلنا، مهدی آزادی با تبریک روز جهانی پست با بیان اینکه طی دو سال گذشته در حوزه مرسولات تجارت الکترونیک از اعداد پایین تری به حدود ۵۰۰ هزار مرسوله رسیده ایم؛ افزود: با توجه به اینکه سیاست شرکت ملی پست هوشمندسازی، تجارت الکترونیک و معرفی پست به عنوان سکوی تجارت الکترونیک در کشور است؛ با توسعه زیرساخت های الکترونیکی، ناوگان حمل و نقل و هوشمندسازی مورد نیاز شبکه در این مسیر قدم گذاشته شد.

وی با اشاره به تفسیر دو گانه از کالاهای موجود در سطح بازار و اشکالاتی در ارسال این کالاها از سوی نهادهای نظارتی به دلیل نزدیک بودن مفهوم آن به کالای قاچاق، تصریح کرد: در بررسی های صورت گرفته با نهادهای حقوقی به یک مدل مناسب رسیده ایم و در حال حاضر بخشی از برداشت های حقوقی یکسان شده است و در چارچوب کمیته های مختلف در حوزه تجارت الکترونیک استان، فعالین اقتصادی و جوانانی که در این حوزه تلاش می کنند عمل شده است.

آزادی گفت: نیازمند توسعه خطوط مبادلاتی بودیم که این ظرفیت تا ۲۴ درصد، افزایش یافت و تعدادی کامیون به ناوگان حمل و نقل پستی افزوده شد و  تا حدودی مشکلات استان از این طریق، ساماندهی شد.

وی با بیان اینکه در اصلاح زیرساخت‌ها، به سمت تبدیل شدن به سکوی تجارت الکترونیک حرکت کردیم، ادامه داد: کالاهای تجاری این حوزه، با سرعت و دقت بیشتری جابجا شدند و دستگاه های نظارتی در این بخش، نظارت جدی داشتند، زیر ساخت‌ها، در اختیار کسب و کارهای تجارت الکترونیک قرار گرفت و کارمندان اداره پست در این حوزه، آموزش های لازم را دیدند.

 مدیرکل پست فارس با بیان اینکه در بخش توسعه زیرساخت ها، برنامه ریزی جدی صورت گرفت؛ گفت: در یکی از نواحی در بوستان هاشمی، ساختمانی به مساحت ۵۰۰ مترمربع به صورت دو طبقه کلنگ زنی شده و در حال اجرا است تا به چرخه خدمات رسانی پست افزوده شود.

آزادی گفت: ادارات پست مرکزی شهرستان های سپیدان و خرامه نیز براساس موافقت نامه اعتبارات سرمایه سال ۱۴۰۲، در دست ساخت قرار دارند، مشکلات ناحیه پستی ۷۱۳ کنار ارگ کریمخان نیز حل و فصل شده و در حال بهسازی است و به زودی به زیرساخت های پست فارس، افزوده می‌شود.

وی با اشاره به استقرار کامل شبکه پستی در شهرستان‌های جدید، مانند بختگان و کوهچنار، عنوان کرد: با خرید ژنراتور، مشکلاتی مانند عدم پایداری شبکه در سال گذشته به علت قطعی برق، حل شده است و در صورت قطعی برق، دیگر شاهد آسیب مردم در بخش خدمات رسانی در پست، نخواهیم بود.

 وی گفت: 19 شهرستان فارس به شبکه دولت متصل شدند و هوشمند سازی شبکه با استفاده از اعتبار استانی و ساماندهی برطرف شد.

 مدیرکل پست فارس اظهارداشت: پیگیری  ها برای حل مشکل مسکن کارکنان پست استان انجام گرفت و تا ۲۰ روز آینده، تعداد ۳۰ واحد به کارکنان تحویل داده می شود.

آزادی گفت: همچنین ۱۶ واحد در مرحله سفیدکاری و ۱۶ واحد دیگر نیز در مرحله اخذ پروانه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزیده شدن پست فارس در جشنواره شهید رجایی، بر اساس ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی، به ویژه در شاخص رضایمندی مردم به عنوان دستگاه برتر، نشان از قرار گرفتن در چارچوب و مسیر درست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز