خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون وزیر ارتباطات از طرح‌های مخابراتی کوچصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۴۷۰

معاون وزیر ارتباطات گفت: دولت قصد دارد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را بین استان‌های مختلف توزیع کند.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات در بازدید از طرح‌های مخابراتی روستا‌های بلسبنه و خشت مسجد کوچصفهان، گفت: توسعه اقتصاد دیجیتال با پوشش صددرصدی روستا‌ها با خدمات اینترنت، ارتقاء کیفیت شبکه ثابت، دسترسی مردم به اتصال فیبرنوری برای خانه‌ها و کسب و کار‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است.

رضا باقری با اشاره به برنامه دولت در توزیع ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری بین استان‌ها، گفت: از نیمه دوم پارسال ، طرح توسعه فیبرنوری در کشور آغاز شد و گیلان یکی از پیشروترین استان‌ها در این زمینه است.

وی اضافه کرد: مرحله نخست ایجاد زیرساخت‌ها بود و مرحله دوم اتصال به شبکه خانگی است تا مردم بتوانند از سرعت بالای اینترنت در توسعه ارتباطات و خدمات استفاده کنند.

معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات گفت: برنامه امسال دولت ، افزایش پورت‌های فیبر نوری در کشور از ۵ میلیون دست کم، به ۱۰ میلیون پورت است البته اتصال فیبر نوری به کسب و کار‌ها سریع‌تر اتفاق خواهد افتاد.

رضا باقری افزود: پوشش ۸۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از برنامه‌های ششم توسعه است و هم اکنون گیلان با میانگین پوشش ۹۵ درصدی جزو استان‌های برتر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود به ۹۰ درصد عملیات اتصال روستا‌های کشور به اینترنت پر سرعت انجام شده و امیدواریم این طرح تا هفته دولت به پایان برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز