خبرگزاری کار ایران

در کردستان؛

جنگل‌های مریوان در آتش می‌سوزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۴۹۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش‌سوزی که روز گذشته در بخش خاو و میرآباد مریوان آغاز شد، با وجود تلاش بالگرد و نیروهای منابع طبیعی، همچنان شعله‌ور است.

به گزارش ایلنا، بهزاد شریفی پور در گفت و گویی اظهار کرد: شب گذشته با تلاش بالگرد وزارت دفاع و نیروهای منابع طبیعی و مردمی، آتش سوزی در جنگل‌های روستای "گوماره‌له‌نگ" مهار شد اما جنگل‌های دەرەوەران، ئاسنەوە همچنان در آتش می‌سوزد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در اطفای حریق مشارکت دارند ادامه داد: اکنون تلاش نیروهای منابع طبیعی و بالگرد اعزامی برای مهار آتش در نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: به دلیل مرزی بودن بخشی از مناطق دچار و احتمال وجود مین‌های عمل نکرده، عملیات اطفا در این مناطق توسط بالگرد انجام می شود و به دلیل وزش باد سرعت آتش‌سوزی بالاست.

شریفی پور تاکید کرد: گروه‌های مردمی و سمن‌های حافظ محیط زیست نیز در قالب گروه‌های ۱۰ نفره ساماندهی شده‌اند و در حال کمک به اطفای حریق هستند.

شریفی‌پور با بیان اینکه خوشبختانه بیشتر آتش‌سوزی رخ داده، بصورت سطحی است، یادآور شد: در صورت تداوم آتش‌سوزی، بالگرد دوم برای اطفای حریق از تهران درخواست خواهد شد.

وی یادآور شد: هنوز وسعت مناطقی که دچار حریق شده مشخص نیست و امیدواریم با کمک بالگرد، اطفا سریعتر صورت گیرد.

مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز