خبرگزاری کار ایران

طی سه ماهه نخست امسال؛

8 نفر بر اثر غرق شدگی در لرستان جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۱۱۵

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: تعداد معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فارسی نژاد در گفت و گو خبرنگاران از کاهش 11 درصدی معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی بهار امسال در استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در فصل بهار امسال 8 نفر فوتی ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده است که از این تعداد 2 نفر زن و 6 نفر مرد بوده‌اند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی 9 نفر گزارش شده بود، کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد. 

فارسی نژاد با اشاره به اینکه هر ساله با آغاز فصل گرما، تمایل به شنا و آبتنی در بین افراد بیشتر می‌شود، گفت: همه دوست دارند فارغ از تفریح و ورزش در گرمای طاقت فرسای تابستان تنی به آب بزنند و خنک شوند. از سوی دیگر رغبت به آبتنی و شنا در خردسالان، نوجوانان و جوانان بیشتر از افراد دیگر است و قریب به اتفاق با توجه به شرایط سنی‌شان برای اینکه نشان دهند ترسی از خطرات احتمالی ندارند، بی محابا و بدون بررسی و رعایت نکات ایمنی در هر مکانی که آبی ببینند، اقدام به شنا می کنند. بی توجهی به نکات ایمنی و عدم مراقبتهای لازم از سوی خانواده ها و ....  باعث شده عموماً در فصل بهار و تابستان شاهد حوادث غرق شدگی باشیم. 

وی تأکید کرد: شنا در مکان‌های غیر ایمن، خطرات مرگباری را به دنبال دارد که لازم است خانواده‌ها در مسافرت و تفریح به این موضوع توجه کنند و از فرزندان‌شان بخواهند از مکان‌های مجاز و ایمنی که برای شنا اختصاص داده شده است، استفاده کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه اظهار داشت: بر اساس گزارش واحد آمار در 3 ماهه نخست امسال 3 هزار و 82 مورد معاینه به دلیل نزاع (جسمانی) در پزشکی قانونی استان لرستان انجام شده است. 

وی افزود: از آمار فوق دوهزار و 202 نفر مرد و 880 نفر زن بوده‌اند.  

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانونی 3 هزار و 442 نفر بود، 10 درصد کاهش را نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز