خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان خبر داد؛

توقف فعالیت معادن شن و ماسه مرکزی در پی استمرار آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۳۶۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا در روزهایی که وضعیت آلودگی هوا به علت افزایش گرد و غبار در شرایط ناسالم قرار گیرد، تمامی معادن شن و ماسه مستقر در محدوده استان ملزم به توقف فعالیت واحد هستند.

به گزارش ایلنا، یوسف یوسفی افزود: بر اساس مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا، در چند روز اخیر تمام واحدهای تولید شن و ماسه و مصالح ساختمانی، کوره‌های آجرپزی و صنایعی که دارای پتانسیل آلایندگی هوا هستند، مورد پایش قرار گرفتند و منجر به صدور 62 اخطاریه نظارتی شد.

وی ادامه داد: همزمان با تشدید آلودگی هوا و تداوم وضعیت ناسالم و افزایش گرد و غبار منطقه‌ای، پایش دقیق معادن و منابع خیزش گرد و غبار در اطراف شهرها و کارگاه‌های ساختمانی داخل شهرهای استان در دستور کار ویژه اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا و ذرات معلق ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: برخی از شهرستان‌های این استان از جمله شهرستان اراک در 6 ماه نخست سال درگیر ریزگردها و آلودگی‌های ناشی از گردوغبار است و 6 ماه دوم سال نیز با آلودگی‌های ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی و صنایع دست و پنجه نرم می‌کند.

یوسفی تصریح کرد: بر این اساس سازمان حفاظت محیط‌زیست مطالعه شناسایی کانون‌های خیزش گردوغبار استان‌ها را انجام داده است. در این راستا مطالعه برش استان مرکزی در زمستان 1401 در شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان مورد تصویب قرار گرفت.

وی بیان داشت: پس از بررسی در کارگروه امور زیربنایی استان مرکزی، از سال جاری در یک برنامه 11 ساله با همکاری بین بخشی سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف محیط‌زیست، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و هواشناسی، اقدامات اجرایی برای کانون‌های گردوغبار استان آغاز می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تأکید کرد: این پدیده جوی، آثار و پیامدهای زیست‌محیطی نامطلوب و اثرات مضری بر سلامت، اقتصاد جامعه و اقلیم دارد. بر همین اساس شناخت ماهیت، منشاء و اثرات گردوغبار در تعیین روش‌های کنترل آن نقش بسزایی دارد.

یوسفی ابراز داشت: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون 29 روز و سال گذشته 138 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. به همین علت همه باید با استفاده از تمام امکانات موجود و در نهایت جدیت، در راستای کاهش هر چه بیشتر اثرات ریزگردها بر سلامتی مردم حرکت کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز