خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور:

شمار اتوبوس‌های سیار اهدای خون کشور کمتر از 20 دستگاه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۹۰۶

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: شمار اتوبوس‌های سیار اهدای خون در سطح کشور، کمتر از 20 دستگاه است که با راه‌اندازی اتوبوس سیار، عدالت در اهدای خون برای همه هموطنان در سطح شهرها و روستاها ممکن شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی جمالی در مراسم بهره‌برداری از اولین اتوبوس سیار اهدای خون استان مرکزی، افزود: اتوبوس سیار اهدای خون این استان ظرفیت خونگیری از 15 هزار نفر را در یک سال دارد.

وی بر اقدامات انجام شده در استان مرکزی در راستای راه‌اندازی پایگاه سیار انتقال خون استان تأکید کرده و ادامه داد: با اقدامات و فعالیت‌های انجام شده مجموعه انتقال خون استان مرکزی که دارای رتبه و جایگاه در سطح کشور نبود، اکنون رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به ویژگی‌هایی که اهدای خون می تواند در راستای فرایندهای درمانی داشته باشد، اظهار داشت: با اهدای خون، 3 فرآورده گرفته می‌شود که می‌تواند برای 150 نفر قابلیت استفاده داشته باشد.

جمالی با بیان اینکه 20 درصد خون اهدای کشور به مصرف بیماران تالاسمی می‌رسد، تصریح کرد: 23 هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد که باید برای انجام فرایندهای درمانی، در هر هفته 2 بار از فرآورده‌های خونی استفاده کنند.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم گفت: با راه‌اندازی نخستین پایگاه سیار انتقال خون استان، این امکان فراهم شده تا تمامی مردم استان در شهر و روستا بتوانند در اقدام نیکوکارانه اهدای خون و همچنین انجام فعالیت در سلامت هموطنان، مشارکت داشته باشند.

فرزاد مخلص‌الائمه افزود: برای راه‌اندازی نخستین پایگاه سیار انتقال خون استان مرکزی 110 میلیارد ریال اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت، منابع داخلی و کمک سازمان انتقال خون کشور تأمین شده و راه‌اندازی دومین پایگاه سیار استان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در راستای حرکت و توسعه شتابنده استان مرکزی در حوزه سلامت و ایجاد و احداث 138 طرح درمانی این حوزه که در استان در حال راه‌اندازی است، راه‌اندازی پایگاه سیار انتقال خون استان یک ضرورت بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز